Alla inlägg den 18 juli 2010

Av Angelica - 18 juli 2010 23:31

ooooooooooooohhhhhhhh uuuuuusssccchhhhh iiiiiii..

tänk er nåt ni tycker är obehagligt, nåt ni är rädda för eller får panik för..ja nåt som får er hjärna att koka av panikkänsla och resterande att kroppen att frysa av rädsla.. strunt samma om det inte är samma sak som jag känner..liten som stor, förståeligt eller löjligt..vilket som så mår ni inte bra av det..å samtidigt som ni känner denna rädsla så ska ni stå mitt emot den, inlåst i ett hörn och tänka snabbt och inte få hjärtattack samtidigt som hjärnan måste komma på en lösning att rädda dig därifrån..


Jag är påväg in på toa, slänger igen dörren efter mig låser och fryser till en meter fram då jag känner i ögonvinkel att nåt stirrar på mig. jag vänder mig om och ser; längst upp på dörren, en spindel..en stor spindel...en STOOOR spindel..en av mina största mardömmar stirrar på mig och var är jag? inne i ett litet rum med enda utvägen där spindeln sitter i min huvudhöjd..med inget "vapen" att kunna använda som skydd och dessutom höggravid så det inte går klättra upp på toa eller hoppa runt..

vaaaaad gör jag? vaaaaad? jag tänker ropa på sambon, men vågar inte göra nåt fall spindeln börjar röra sig med alla sina extremt långa ben och stora kropp.. hinner tänka att jag måste göra nåt snabbt iaf, fall den börjar röra sig snart..vågar snabbt ta fram handen mot min mardröms väg och låsa upp, samt öppna dörren.. i samma sekund som jag gör detta så HOPPAR DEN ända ner på golvet mot hallen.. hela min kropp blir stel av rädsla (stackars bebis) samtidigt som min mun gör ut skrikande ljud av rädsla samt hjälp från sambon..


undra vad han hann tänka när hans höggravida skriker från toaletten.. jag får iaf fram stooooor spindel hämta smällaren SNAAABBBT..samtidigt hinner jag tänka : han kommer missa den (brukar göra det och skrämma mig lite extra då vi får leta)..när han slagit den död så börja kroppens muskler lätta..


Vet inte hur jag ska kunna sova idag..å speciellt klara gå upp på toa inatt/morgon och duscha..fyyy..jag har alltid varit rädd för spindlar..ändå känt mig lite starkare senaste..men detta lär ta endel.. :-(

Den storleken på spindel har jag typ bara sett en gång här å det va här om dagen på köksgolvet..men då hann jag iaf ta upp fötterna och david kunde döda den. sen dess har jag varit lite rädd för kylskåpet och sen jag sett en mindre (men tyckgte den va stor då, men inget jämfört med den idag) i handfatet och en springandes på golvet på toa för två månader sedan.. de har jag sett framför mig varje gång jag varit på toa och knappt vågat tända lampan..me ändå varit stark..men detta taqr på en..


att komma in och ha den i min huvudhöjd..å vilken jäkla tur den inte hoppade inåt för då vet jag inte vart jag tagit vägen..värkarna hade säkert startat av min panik då..å ännu tur att jag hade tofflor på mig för jag knappt vågar gå barfota om jag möter en spindel..uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuusccccch


Av Angelica - 18 juli 2010 12:45

I fredags valde vi att åka till sjukgymnastiken för att fixa ett stödbälte till min mycket framåtlutande mage..Ibland får jag nämligen en sådan känsla av tyngden att jag bara måste sätta mig ner eller hålla upp den underifrån..men det funkar ju inte allt för bra..hehe..ser väl lite roligt ut också att gå och bära upp magen om man är ute och går :)

så vi fixade ett för att ha fall om att det blir kris iaf..får se om jag använder det nåt..är ju väldigt känslig när det gäller ha nåt runt magen då jag mår illa..well well..

När man ändå var igång och fixade saker så tog vi tag i lite mer saker och även hjälpte min moster med datorn och kamerateknik.

Mitt i det fick jag turen att Birgitta kom över och färgade mitt hår....myyyyycket behövligt kände jag. Har bara färgat håret en gång sen höstas, vill ej göra det i onödan nu, men tänkte göra det nån gång innan förlossningen..försökt vänta, men gick inte längre..har känt mig så extremt stor på alla andra ställen än det självklara, magen :) :/ Magen e som sagt för bra skäl - min bäse bor ju där :) så det e okej.. men att få en tjock nacke så det ser ut som har stryptag på sig efter ett halsband..nja då blir man mindre glad..

Så göra nåt positivt som färga håret kanske skulle hjälpa..å det gjorde det iaf.. :-) Mörkare hår gav ljusare humör hihi :) ser lite ordninggjord ut..iaf ett litet tag :)


Igår lördag så va det släktträff på sambons ena sida.. varit bokat flera månader och hade sett fram emot det..dagne innan började jag tveka dock, då jag börjat må illa senaste och vädret visade på att allt skulle krångla till det extra för en obekväm höggravid som knappt har några kläder som sitter bra (speciellt när man mår illa) och ständigt behöver kissa.. att springa in och ut i regn och kanske behöva ha kläder som trycker mer va inte nåt lockande.. MEN tur hade vi faktiskt... dagen/kvällen blev perfekt :) Vaknade först av spöregn ute, blåsigt och mulet..faasiken.. samt att jag mådde illa.. men jag chansade ändå på kläder för värme och sol för de satt bekvämast..tur va la det, för illamåendet minskade lite då och när vi kom dit så va vädret riktigt varmt. Regnet och åskan hängde i luften för att driva med oss hela dagen, men vi klarade oss. det va helt perfekt värme för mig..inte kallt och absolut inte så jag mådde illa av värmen eller blev obekväm. helt underbart :)

Trevligt folk va det och lite utomhusaktiviteter som jag klarade av så länge jag parkerade i en stol mellan varje sak :)

Hade tur också som hade en svärfar som va hjälpsam och trevlig mot den höggravida :) erbjöd sig hans plats, plockade upp saker från marken åt mig mm. Skönt :)

Ovido - Quiz & Flashcards