Alla inlägg den 5 juli 2010

Av Angelica - 5 juli 2010 12:26

Hur helgen var förresten...

Jo, lördagens jordgubbens dag blev så här liten kortfattat..Åkte in till torget lagom vid 11.. Vi började gå och kika runt bland alla marknadsstånd och folk..Dock blev det inte länge jag klarade av i den otroligt kvava värmen.. trots vattenflaska med, så kände jag, endast 30min in, hur kroppen sakta men säkert började tappa kontakten med mig,.vi gick in i kylda willys för att lugna min kropp, men då hade jag antagligen redan fått för mö värme på mig så jag mådde inte alls bra där inne..huvudet började snurra..inte bokstavligt talat :P inte synligt iaf..hehe, så jag tillslut (som tur va) hittade en stol att sitta på.. (måste påpeka att det är aaaalldeles för lite sittplatser i affärer eller köpcentrum eg. det finns ju mängder gravida,sjuka eller gamla som behöver sitta ner - inte bara för

skönt utan för akut måste som jag nu behövde). Jag förstod allvarligt talat inte hur jag skuulle klara mig till bilen genom värmen heller..men som tur va gick det och redan vid 12 va vi på väg hem..lite besvikna, då vi hade sett fram emot ut och röra oss lite. Vi hann dock träffa en bekants mamma som trodde vi skulle få en liten flicka pga hur magen låg och baken på mig..hehe.
Hemma plumsade jag i minipoolen och kände sakta men säkert hur jag fick tillbaka kontrollen över min kropp..efter legat där ett tag, samt ätit lite mat, så försökte vi oss på marknaden en gång till..då hann vi träffa lite mer folk..varav min chockade faster som inte kände igen mig förrän hennes vännina påpekade vem jag va, samt några polare som också trodde det va dags väldigt snart och

minstm trillingar.. Vi fixade lite jordgubbar och sen drog hemåt igen, för att åter plumsa i vattnet, som då hade blivit ljummet och gött..helt underbart :) Mamma och bäse plaskade för fullt..hihi. sen gjorde vi ordning oss lite för att dra fram till några polare och njuta av kvällen..visste ej hur länge jag skulle klara sitta där framme, men va väldigt glad för det gick  bra på de flesta vis.. Vi satt ute

och luften va heeeelt underbar.. Precis vad min kropp behövde..varken för varmt eller för kallt, samt resterande onda kroppsdelar va väldigt snälla mot mig också..va en toppenkväll.. :) mycket skratt när man hörde på bekanta samt främlingar ute i gräsmattan :) Samt några chockande miner och uttryck då det vanliga kom fram - att jag inte skulle ha när som helst utan om 2månader :)Älsklingen fick ta sig några cider också och passa på nu innan det blir helt stopp för förlossningschauffören :-) När alla andra gick fram så åkte vi hem och åt glass och jordgubbar..mmmmumms..sen stensomnade vi båda två i soffan :)


Söndagen fick jag ju då lite ki för att jag hade mått så bra kvällen innan..kände lredan på morgonen att jag va lite mer svag i kroppen och kontakten inte va den lättaste..men vi hade bestämt oss för att åka en sväng till överby.behövde lite små saker, samt röra på mig..

väl där borta så mådde inte min kropp bra..nope..höll på tappa kontakten med den helt då jag kände hur armarna va som de hade mjölksyra i sig, magen va tung så jag kände lutning fram och knappt orkade hålla uppe den..men fanns det nånsans att sitta??nej för själklart ska lata människor sitta mitten av placeringar så en annan knappt får plats..aaaalldeles för lite sittplatser alltså..hann som tur

va hitta en sittplats i en skoaffär, medan jag väntade på sambon komma med vätska..osch osch..tur va det.. Efter ha gått där ett tag så va mina fötter nästan mördade och visste ej hur jag skulle klara lilla biten till..men det gick..efter shoppandet så va vi hemma igen iaf..blev oootroligt trött på kvällen bara så där..ögonen gick typ i kors och älsklingen bara log mot min trötta jag :)
Satt i soffan resterande tid och självklart bloir det svårare och svårare att sitta där också..vet ej hur jag ska göra..e nog för jag e så sne..men får ett sådant tryck i ryggen så vet ej hur jag ska placera mig..flyttar kuddar och mig titt som tätt, men hepp..


Idag vaknar jag och är steeel i kroppen och kan knappt gå på fötterna till toan samt känns som jag ska behöva knäcka ryggen..hade varit skönt att lägga sig på spikmatta, men det vågar jag fasikebn mig inte fall det startar nåt..hepp..nu e det dags för kissepaus igen då mitt söta underverk placerat sig så jättefint :)

Av Angelica - 5 juli 2010 11:59

Ja, det kan man ju undra sig :) Alldeles nyss va testet positivt och magen fortfarande rättså platt..nåt som den iiinte är nu precis :) Nej nu har den ju tillverkat en tillfällig hyresplats för vårt underverk..och jag kan säga att vår buse vill tydligen inte bara ha en 1a, utan ska minst han en 3a..hihi.. VIlket jag även fick höra i helgen då min faster inte kände igen mig först och några polare trodde det va trillingar..Samt några av de vanligaste chockande höjda ögonbrynen då de fick svar att det va 2månader kvar, efter de påpekat att "det är väl rätt snart elle?" :) Det skulle man ju kunna tro..hihi


Varje dag så har min lilla prins eller prinsessa nåt nytt "trick" att visa mig och låta mig känna..som någon drar en sådan där glaskula på insidan fram och tillbaka ibland tex..hihi..vet ej vad det är..knät?

Mitt lill* underverk brukar vara väldigt morgon och kväll/natt aktiv. Det gör mamma glad. När man vaknar, lägger sin hand på magen och direkt får response med liten flytt, som utökar sig till några sparkar och sedan ett rejält partaj av vågande mage :-) Det verkligen rör sig överallt samtidigt..hur..I'll never know.. men nice e det :) Så nu ligger jag på sidan och känner hur det ivrigt slår ner mot madrassen och försöker få svar från mamma..så e väl dags att sluta skriva..


Längtar så tills vi får träffa dig :-)

Ovido - Quiz & Flashcards