Direktlänk till inlägg 21 november 2012

Pepparkaksbak och annat..

Av Angelica - 21 november 2012 17:49

Japp, idag har vi bakat pepparkakor och Ja, idag har vi hängt upp julgardiner och burit upp allt julpynt (utom granen) från källaren för att fylla fönster och bänkar med.

Julskiva har även spelats.

Visst jag kan hålla med om att det kanske är lite tidigt, som såå många påpekar. Men allvarligt talat, vad gör det? Jag älskar jultiden. Det är varmt och mysigt med alla röda färger och julmusikens toner. Man blir varm inombords, trots den kanske isande kylan utanför.

Det är mer kärlek i luften på något vis :) Blir väl så när man kryper ihop i soffan under en filt tillsammans.

Jag anser iaf att det är synd att julen och julens pynt bara är uppe så kort tid. Jag tycker det är lite synd när det finns så mycket fint.

Tycker snarare att julkänslan försvinner strax efter jul. Då kommer nyår och allt annat att tänka på. Tex det jobbiga med att plocka ner allt julpynt. Sååå mycket tråkigare än att plocka upp det :-)


Så ja, i år kom julen upp lite tidigt..kanske känns ännu mer tidigt bara för vi har plusgrader och ingen snö, men det hindrar inte försäljarna som spelar julmusik och julpyntar runt om i landet. Man kan ju inte bli annat än sugen :)

och idag bakade vi dessutom pepparkakor första gången med barnen och då kände jag att jag ville få lite mer julkänsla ihop med det :)

Så om någon har problem med folk som tar upp julpynt nu (för jag är inte ensam :) Så se det såhär: Det kan inte finnas mycket allvarliga problem för dessa människor om de stör sig på lite julpynt :-) Det måste ju vara positivt :)

Tycker ändå att det ser inte hälften så konstigt ut att ha julpynt uppe här i Sverige en vecka innan advent, än att ha uppe julpynt i tex L.A med 20-30 plus och sol :P Det ser lite knasigt ut kan jag säga då jag var där i mitten av November för några år sedan och dom pyntade julen mer än vi gör :P


Hur var det för småbarnen att vara med och pynta i år då tro..Jo Hailey låg glatt och sprattlade på golvet, tills det helt plötsligt var jättelugnt och hon stensov..uttröttande att kika? :)

Savannah var helt till sig när hon kom ner och såg gardiner med tomtar på. Hon gick in i högvarv av upprepning och springande för att kolla överallt och påpeka det var konstiga tomtar och säga hohoho mm :)

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards