Direktlänk till inlägg 27 januari 2013

Vad har vi gett oss in på?

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad.

Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu mer framåt, nyfiken, smart och skojsig person. och absolut en mer bestämd person :) För vilja har hon hihi. Att sitta och titta på henne försöka göra något nytt som att ta en sak liggandes lite för snett framför henne, komma framåt i gåstolen eller bubbla med munnen, får iaf mig att få värk i ansiktet efter att suttit leende så länge. Man ser verkligen hur hon funderar och hur hon blir smartare. Man kan inte låta bli att skratta när hon sitter i stolen och kikar när pappa och storasyster kastar boll mellan varann och hennes huvud går i rekordfart från sida till sida efter var bollen hamnar.


Nu börjar det ju komma allt mer ljud och försök till kommunikation med oss andra i familjen, vilket får mig att minnas hur Savannah var i den åldern. Hon var ju då ensamt barn.

Jag kan bara tänka mig hur Hailey kommer att försöka ta kontakt med storasyrran det närmsta året och försöka få henne att förstå, att leka och att skratta åt henne..ojoj jag drömmer mig bort.. vilken tid.. Om man trodde det var mysigt att se på dom tillsammans nu, så lär det bara bli bättre och roligare :-)


Tänka sig att jag skapat dessa personer. Att bara för att jag och deras pappa träffades och tog oss hit vi är idag, så existerar dessa två små tjejer och de kommer för alltid vara systrar. Det är dom två som kommer växa upp ihop och skratta med varann, gapa och skrika och slänga igen dörren mot varann och fnittra över pojkar med varann..De som kommer teama ihop sig mot oss i tonåren och förmodligen vinna..ojoj.. Med pappas charm och med mammas beslutsamhet..vad har vi gett oss in på? :-)


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards