Alla inlägg den 22 juli 2010

Av Angelica - 22 juli 2010 12:26

Igår va det då dags för möte på KSS. Jag mådde illa som fasiken ett tag igår igen. fick sitta på huk inne på mcDonalds ett bra tag då det va väldigt nära att spy..usch..men det gick över sen som tur va..väl på KSS så satt vi där och pratade med läkare 1-1.5h under den tiden så fick vi också ett noggrant ultraljud. kollade så navelsträngen hade bra flöde, inte låg runt halsen, min och barnets puls, hur mina ådror förde vidare bra med blod till moderkakan osv. kommer knappt ihåg allt. Allt va bra iaf :) Sötisen har dock inte vänt sig än, utan satt med rumpan neråt..hih..som läkaren sa så satt haon verkligen som i sittställning :) Under undersökningen fick haon också hicka. magen hoppade och man såg även lill*n på bilden skutta till varje gång sööööött :)

Fick veta att haon vägde 2624gr om man nu kan gå efter det :) Sist vi fick ett sådant mått va för 2veckor sedan och då vägde haon ca 1800gr. alltså gått upp ca 800gr på 2veckor hihi..å enligt mvc boken så borde haon väga runt 2.25 nu..alltså gått upp ungefär 450gr.. men men alla barn föds ju med så olika vikter så det är ju inte konstigt..

fast denna gången kan jag iaf skylla lite på sötisens vikt till varför min vikt gått upp :)

Ovido - Quiz & Flashcards