Direktlänk till inlägg 3 oktober 2012

Att älska två...

Av Angelica - 3 oktober 2012 11:49

..barn.. Ja det är möjligt :-)


När man får sitt första barn hamnar man i sjunde himlen. Man svävar på små rosa moln av lycka och man får uppleva känslor man inte trodde var möjliga. Känslor som inte går att beskriva. För varje steg i deras utveckling blir man mer och mer "kär" i sitt barn. Hjärtat nästan skuttar över ett slag när man ser deras första leende, hör deras första skratt eller tom deras små snyft som är försökt till att förmedla något till oss :-) Detta fortsätter då utvecklingen fortsätter.


Sen kommer beslutet att skaffa ett syskon till det första barnet och man kan inte låta bli att undra..kommer jag kunna älska det barnet lika mycket som mitt första? Kommer jag kunna älska det överhuvudtagt? Kommer jag jämföra allt de gör på fel vis? Innan man träffar den lilla individen så har man faktiskt svårt att förstå hur någon mer ska kunna få plats i ens hjärta, då det är fyyyllt av kärlek till sitt första barn.


Men sen kommer den andra lilla personen in i ens liv och liksom där så sker det utveckling varje dag. Med detta märker man också hur man faktiskt faller mer och mer för denna lilla person också. Man kan inte tänka sig att den inte existerat och att man ens funderat på hur man ska kunna älska den. Hur ens hjärta får plats i ens kropp med all den kärlek man har är lite obegripeligt :-)


Att få ett barn är mirakel. Att få två är dubbel dos av lycka och kärlek :-) En oförklarlig glädje. Jag sitter och kikar på min äldsta dotter (2år) sittandes framför min yngsta (7v) och hon pratar med henne. Frågar henne vad apan säger och sen gör apans ljud, hon frågar vad fisken säger och likså där gör hon ljudet. Samtidigt ser man hur ens yngsta dotters ansikte skiner upp för all uppmärksamhet hon får från storasyster :) Hopps, där kommer det lite spy och direkt tar storasyster på sig rollen att sköta om lillasyster och går och hämtar en spyhandduk och säger "hon spydde" och torkar henne runt munnen :-) Vilken kärlek som går igenom ens kropp när man ser detta.. En kärlek större än något annat i världen..


En kärlek som just nu gjorde att jag var tvungen att sätta mig och skriva av mig det istället för att nypa och äta upp min lilla sötnos som ligger och kikar så sött på mig..hihi :)'

SÅ ja, man kan älska två...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards