Direktlänk till inlägg 10 september 2012

4 veckor

Av Angelica - 10 september 2012 15:07

Idag är det alltså redan 4 veckor sedan man åkte in till sjukhuset för att genom gå operation kejsarsnitt. 4 veckor sedan nervositet, nyfikenhet, oro och spänning fick alla sina svar. Känns som det var igår, samtidigt som det känns som en evighet sedan. Kan knappt minnas hur en spark i magen kändes, hur det var att inte kunna resa mig upp riktigt från golvet, att inte kunda vända sig om i sängen utan att det gjorde svinont, att inte nå fram till tallriken vid matbordet haha eller få påpekningar om ens stooora mage. Visserligen har jag ju fått påpekning om när jag ska få, nu i efterhand. inte allt för skoj kan jag säga.. men inte konstigt. nu ser jag väl ut ungefär som andra höggravida brukar göra. :/ suck. Därför går vi en familjepromenad varje morgopn och eftermiddag, men har det hjälpt? icke.. så idag kör jag igång med viktväktarna. Fy och tvi så tråkigt att börja tänka på vad man äter, hur mycket man kan äta för att inte bli tom senare osv. Det tar upp endel av ens tid att planera och tänka så det blir rätt, MEN fungerar det minst lika bra som sist så är det värt det. Men snacka om hur olika det kan vara för folk att vara gravida och efteråt alltså. Kunde inte de övre makterna bara göra så alla fick det samma och inte dela ut allt så orättvist? :P


Hur går det för övrigt med familjen här hemma. Jo idag var vi och vägde lilla stumpan som hade gått upp ytterligare 230gram denna vecka och är nu över 4,8kg. :) tyckte väl hon hade blivit lite tung hihi. Hon blir allt mer medveten hela tiden och skapar allt mer och mer en personlighet. :) Från början tyckte vi ju inte heller att hon var vidare lik någon, men nu ser man allt mer att hon liknar sin syster när hon var liten. Mysigt att se.

MAn sitter och tittar på henne när hon myser på kvällen och det känns som man är tillbaka 2år i tiden när man tittar på henne :) Med den stora tjejen går det också bra. Hon har inte blivit nåt avundsjuk på lillasyster ännu. Riktigt skönt. Men hon har ju självklart ändå lite trots i kroppen som kan driva en

till att bli tokig ibland.. Men hon charmar allt rejält också. Hon är ju så lillgammal och man glömmer av att hon bara är två år i bland :-) Så ibland får man bara sätta sig och krama henne extra och inte tänka på att det finns en ännu mindre i huset, utan bara njuta av denna lilla stumpa (som nu är stora stumpan). Man får ju sina skratt när hon ropar ääälskling efter pappa bara för mamma gör det hihi eller säger att jag är tokig när jag gör nåt som pappa står och skrattar åt eller när vi tre står och dansar "tryckare" i köket till musik på kvällen..


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards