Alla inlägg under december 2011

Av Angelica - 20 december 2011 14:06

Nu är det jul igen...eller? NJa snarare första julen på ett vis. Nu när man har barn, så börjar ju livet på ett helt nytt vis ,iaf enligt oss här hemma. Man sitter nu inte lika nyfiket och väntar och gissar på vad man själv ska få i julklapp utan nu är man ist nyfiken på vad ens lilla tjej ska få. Är hon nöjd? Kommer det vara nåt för henne hihi. Hur reagerar hon, kommer hon öppna paketen (utan tvekan hehe) och kommer hon va rädd för tomten?? :D

Meningen med jul är familj. Jag har min lilla familj och är lycklig :D

Visst jag hade min lilla tjej förra året också, men det är ju i år hon själv börjar bli riktigt medveten om julen och på så vis känns det mer som hennes första jul. Även vår första jul tillsammans.

Därför är det inte riktigt som "nu är det jul igen". Utan bara Nu är det JUL.

Det är nu livet börjar på riktigt. Alla stunder man trott varit något förut är så mycket viktigare och speciellare de framtida åren och jag ser framemot att dela varje steg med min familj.

Ser fram emot lördags morgonen när vi kommer ta fram julklapparna till Savannah. Se hennes O rundade mun och ljud av förvåning när hon får nåt..Kan man älska någon så mycket?

Hon är så superrolig. Hur mycket man än har skrattat under alla åren, så är det inget mot att skratta med eller mot henne. MIn/Vår lilla skatt. Hon säger så mycket roligt nu förtiden. Man förstår henne riktigt bra. Allt fler ord kommer och andra förstår också. Sen självklart kommer det de stunder då man undrar hur hon möjligt kunde födas och kunna andra språk så bra haha..för det låter som det när hon tar telefonen och går ivägoch pratar långa ramsor :D

På tal om långa ramsor så hör jag henne prata inne i sin säng nu, så det får bli att ta upp henne och mysa lite.



   

Av Angelica - 11 december 2011 14:45

           

Av Angelica - 6 december 2011 12:48

Ännu ett steg har tagits in dotters liv. Första snön hon faktiskt är medveten om. Det var riktigt skoj att se. tyvärr låg pulkan (sedan förra året) på vinden..så får bli en annan dag. Men det var kul att se henne få snö på vanten och be mig hjälpa henne..det var ju konstigt.

Tyvärr så hade hon fullt upp med allt annat än att titta åt mamma och kamerans håll, men men :-)

Hon hade ju även fullt upp att klippa gräset(?)


             

Ovido - Quiz & Flashcards