Alla inlägg den 14 juli 2010

Av Angelica - 14 juli 2010 14:54

Då va det besök idag igen då :) Fick vikaren vi träffade förra veckan som va så skön..haha..hon e väldigt bra och trevlig, dock lite velig så det är tur man själv vet vad som bör göras haha..nej men hon vet ju vad som bör göras och verkar kunna sin sak, bara hon glömmer av måttet hon precis sa och om hon gjorde blodtrycket eller inte osv :P

Blodtrycket är bra iaf..ist för att gå upp så verkar det sjunka..kan ju förklara varför jag varit lite extra snurrig idag och några av de senaste dagarna igen..

SF måttet verkar också ligga precis inom den skalan det ska ligga, fast i övredelen av det :) alltså har jag växt mer.. inte konstigt att jag slår i allt mer saker med magen och klämmer den lättare om jag böjer mig mm haha..

Sötisen där inne hade även bra hjärtljud..gjorde en spark mot apparaten igen..hihi..

Sen va det dags att ta blodprov igen.iii..fick en annan sköterska..gjorde mig lite nervös, men så såg jag den som brukar göra bra på mig och hon kände igen mig, så hon sa till den andra att hon kommer ihåg mig och jag bör ligga ner osv.. :-) Då gick blodflödet jättebra..nice..gjorde lite ondare idag men gick iaf snabbt.


Sen bar det vidare..tog liten fika för jag mådde illa och va snurrig..så blev det plocka mer jordgubbar så jag får i mig mer järn.. dock gillar jag dom mer sura än söta så..hmm..

Gick in en snabbsväng och handlade och det va faktiskt kul att möta några arbetskollegor iaf. Ruza va så himlans glad att se mig, kände på magen och frågade saker.. :) hon hade inte sett mig på länge..så då  kände man sig iaf lite omtyckt,.. :) även marita som va nyfiken och ser fram emot att veta vad det blir mm :)


Nu har jag parkerat i sängen för jag har lite ont i undredelen av magen idag igen..blir ju inte lättare när de på mvc testar känna hur sötisen ligger och trycker som fasiken.. busen ligger nog i säte än eller baken neråt..buse..

Ovido - Quiz & Flashcards