Alla inlägg under januari 2012

Av Angelica - 18 januari 2012 21:48

Dags att starta en film. Vad ska man välja? det finns ju så många genrer. Jag gillar mycket olika också, men det hänger mycket på stämning och humör. En thriller sitter ju ofta bra. speciellt om den är dramathriller med verklighetsbasering. En actionkomedi är också kul att se på. Men sen kiommer ju självklart de där klassiska romantiska komedierna in i bilden. Självklart måste jag se dom också. Betyder dock inte att de alltid är bra. Nej icke. Men ändå ger jag mig fasiken på att se klart dom när jag startat (om det inte är tooootalt ofattbart dåligt vill säga) . En romantiskt komedi kan ju iaf ge några leenden och få en att smyga ifrån verklighetens allvar. Man drömmer sig iväg.

Visst är det konstigt att fast man kanske fått igång en rätt B film, så sitter man ändå där i slutet helt betagen av den där sitationen killen oc tjejen har hamnat i.. betagen i när killen tittar så där på henne, ler så åt henne, ser sårad ut, visar han bryr sig, ställer upp.. så sitter man där helt fast med ett aaaaaaaaaaaawwww och leende på läpparna och drömmer sig iväg att man vore där. Hopplös romantiker var det ja :D

Jag hoppas bröllopet blir så :D vårt alltså..som är om 2.5veckor

Jag satt precis och lyssnade på låtar inför bröllopet och beslutade mig helt självklart för den 2a låten jag ska dansa i in vårt äktenskap i min makes famn..ojoj...den passar så fint..gråter redan av tanken :D

Av Angelica - 13 januari 2012 21:56

Jag sitter återigen och scrollar igenom alla låtar jag har i datorn. Puh ännu en gång tänker jag. Så många gånger jag har gjort det inför en sommarskiva,vinterskiva,festskiva,midsommarskiva,u

sb lugna till bilen, usb rock låtar, usb 80tal, usb blandat and so on..

Denna gången ska det bli låtar till Vårt bröllop. Alltså ännu mer petigt. Ja varför, jo för jag lever i musik. Musik lever inom mig. Den talar. Texten är för mig extremt viktig. Det kan jag inte säga nog så många gånger. Det är känslor, det är någons liv som talar till någon annan och kan hjälpa dom i svåra stunder eller stärka bra stunder. Som i detta läge. Ett bröllop har så väldigt många känslor inblandade. självklart är då låtarna viktiga. Dess känsla måste förmedla det man känner och detta främst i texter, MEN musik är inte bara text även om det för mig är väldigt viktigt. Den perfekta rösten. Den där speciella tonen som kommer till på en viss mening eller till ett visst instrument. ojojoj jag kan inte finna orden att beskriva vilket rus som går igenom min kropp när vissa låtar; texter,instrument och röster slås ihop och finner en makt som tar över en. Ens sinnestillstånd kan flyga bakåt i tiden, framåt i tiden eller bara ge ett extremt känslorus i nuet.

Jag har väldigt blandad musiksmak. Jag är inte bara en sådan där som gillar pop eller RnB och allt vad det heter. Nej, jag är väldigt blandad. Det ska koppla till mig. Det ska kännas inom en för att fastna. Självklart kan vissa fastna som inte ger samma intryck. OM man ser så här. Schlager tex. Något jag alltid gillat (de från förr inte nu, då det inte är schlager längre eg) för man får ofta en glad pigg känsla i sig när man lyssnar på dom. Det vet jag ju att om de kommer på ett festställe så kan de flesta låtarna och det gör att man får extra fart då alla kan sjunga och hoppa med så att säga. och visst ibland kan vissa bli rörande, men de är ändå inte sådana där som berör så där långt inne. Det kan jag däremot säga att de som oftast berör mig och ger en viss känsla inom mig är självklart rockballader från 80talet. Shit där e det känsla alltså. ojojoj..Jag skulle kunna ha en fest med 80 ballader. ja visst, inte så festligt med ballader genom hela festen kanske, hehe, men tro mig, jag skulle kunna få det att bli festligt med endel av mina polare ändå. bara man hittar känslan :D

80talet för övrigt är talet som har slagit med bäst låtar..japp, det är klassiker utan dess like. de flesta låtar i festversion idag är omgjorda ifrån 80talet. upptempat eller nertempo. What ever så blir det nästan alltid en ny hit av det.

Country är en klass som jag också starkt gillar. De goa tonerna och berättelserna bakom en countryröst och gitarr kan ge en verkliga känslotankar. Lyssna bara (och se musikvideo) på Brad Paisleys '' Whiskey lullaby" eller "he didn't have to be". Mäktiga historier, som blir så mycket mer när det hör till countryröst.

Går vi vidare till dansband så är det också en go klassiker., Man blir glad. Det blir fart på folket och det blir en samhörighet av dansandet. ÄLskar när folk blir lite goa och svängiga.

Sen självklart kommer det inslag av ännu äldre låtar och ännu nyare som har helt andra stuk. Lionel richie, elvis, rihanna, mfl. Låtar man också kan fastna för självklart.


MEn det är ändå vissa låtar som är unika. Bryan Adams kan ingen slå enligt mig då. Han har klassiker i alla stuk. Det är text, det är känslor, det är gitarr och trummor som borrar sig in i själen och hans röst...mmmmMUMS :-P Jag saknar så att jag inte hört honom live. Det skulle ge ett sådant känslointryck i själen att jag inte vet vart jag skulle ta vägen :P


Tillbaka till nuet. Jag sitter som sagt här och försöker besluta låtar och det är inte lätt. JAg vill ju alltid förmedla något med musik, för jag anser det är det musik ska göra. Om det så är text av känslor eller glädjerus och fniss.  När jag sitter här så hamnar jag på låtar som bara får mig i sådan mäktig stämning.. asch jag kan gå runt och runt i cirklar här för bara de som verkligen fördjupar sig i musikens kärlek förstår vad jag menar..oh nu känner jag för att sitta i en bil i riktigt mörker och regn slående mot rutan och bara spela några unika underbara låtar. eller stå i en stor sal och bara höra ljudet högt runt om en bita tag i varje del av en..

well well..får väl duga med datorn för tillfället..det är rus nog för idag :D jag lär inte somna med små får hoppandes över huvudet icke..nej nåt helt annat :D


Hur ska jag kunna välja bort låtar? vi får lyssna hela natten alltså :) jag skulle kunna sitta och bara titta på folk när de lyssnar på låtar för att se om de verkligen förstår innebörden med den makten vissa låtar har :D

Ovido - Quiz & Flashcards