Direktlänk till inlägg 4 februari 2013

1år senare.. :)

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)


Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står det ca 0C.


När man då kikade ut genom fönstret så låg det glittrande gnistrande vit snö på marken från solens strålar och vinden var helt stilla. Idag ser man dystert mulet väder med snöblandat regn och vinden igenom träden ger en fakta att det faktiskt är så kyligt ute som det ser ut.. Man kan inte tro det, men hellre - 18C och fint än dagens väder..


Jag kikar på min blombukett som jag hämtade upp förra året vid 11 tiden.. den var då limegrön och vit med lite svarta detaljer.. Idag är den gulaktig, men ändå antikt stilig :)


Jag ställer mig idag på vågen och väger ca 3kg mer än vad jag gjorde för ett år sedan, då gravid i vecka 13.. Efter den veckan gick jag upp ytterligare hmm..ca 23kg. Av dom är 20kg borta idag..men kvar återstår det 3kg  +  de 5-6kg som jag gick upp de första 13 veckorna också..


Av alla dom kilona kom ju självklart något positivt. För ett år sedan stod jag som sagt gravid i v13 med vårt andra barn, som idag är en liten tjej på 5, 3/4 månad :) Dessutom var vår äldsta dotter förra året ca 1,5år och idag är hon alltså 2,5år.. Mycket skillnad på båda barnen kan man ju absolut säga :P

                               

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards