Direktlänk till inlägg 6 september 2012

Kärlek...

Av Angelica - 6 september 2012 21:28

Från att Hailey föddes så kunde vi inte se vem hon var lik. När Savannah föddes var det en självklarhet vem hon var lik. Mamma,moster och mormor som små. Ingen tvekan.

Men Hailey såg vi ingen likhet i alls. Senaste dagarna har jag dock börjat se lite små likheter i henne från Savannah som liten.. Men ändå har man tvekat. så därför blev jag lite nyfiken att kika tillbaka på filmat månaden efter Savannah kom hem från BB.


Ojoj vad chockad jag mannen blev. Var det verkligen Savannah? :-) Vilket mörkt hår.. väääldigt mörkt. och MYCKET..ojoj..tjockt och mycket..och vilka kinder..hihi..Man ser verkligen inte sådant som ny förälder. man bara ser och känner kärlek.. :-) Efter alla klipp första månaden så flög man tillbaka i tiden och osch va glad jag är för att jag har filmat så mycket, även om hon inte gjorde nåt vidare :-) Man får ändå sig en känsla över hur det var då. Inte bara hur hon såg ut, utan hur allt var. att vara förstagångsförälder. Man hör sig själv sjunga, läsa bok och prata mysigt med en en veckors bebis hihi..så sött.Hon var ju inte gammal nog att förstå, men man satt där ändå :)


När man fortsätter titta så ser man första leendet..ååå va mysigt det var och är att se.. Sitter framför dataskärmen med ett stort leende :-) Kärlek.. Längtar så tills Hailey kommer göra sina små leenden, vilket inte bör vara långt borta..underbart :) Det lär säkert bli lika sött också för när vi satt och kikade på det filmade så såg vi bara mer och mer att systrarna faktiskt är lika varann. Kanske inte deras första veckor, men efter en månad på dom båda så börjar de bli väldigt lika både i utseende och ljud :-P

mysigt..Spännande att se hur det kommer fortsätta. (hoppas hon tar efter storasysters sovrutiner iaf :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards