Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Angelica - 13 juli 2010 22:33

Började med att vi satt och åt till vår vanliga dagligserie. där i firade dom jul..vilket fick mig att tänka på julen i år..när vi kommer ha en lite flicka eller pojke på 3-4månader som ska kika på julgransljuset, mysa med oss  på morgonen, göras ordning och bäras i lilla barnstolen in i husen där vi firar :) ååh, vad mysigt :)

Så blev jag lite fundersam..hmm..hur e det nu igen..hur långt i utveckling och storlek är dom i den månaden..hmm..tog fram filmat på lillsyrran när hon för 5år sedan var så liten..å dessa små söta fingrar och fötter..och försök till ljud, härmas mm..myyysigt.. kan inte fatta att en sådan kommer jag (vi) ha i år..såå många år man drömt om detta.. så många ggr jag tog upp lillsyrran på rummet när jag va 19år och filmade hennes utveckling, busade, pratade och låtsades hon va min..hihi..

äääntligen e det min tur ! :-)

Av Angelica - 13 juli 2010 12:20

Du är på dag 225 av 280. (80,4%).

Du är i vecka 33.
Du har gått 32 fulla veckor och 0 fulla dagar (v32+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Mån 6 sep 2010
Du har 55 dagar kvar till beräknad förlossning.
Å det firar bäsen där inne för fullt? vaknade med mamma idag och busar runt för fullt.. :) kan det vara så att du lyssnar på mamma och lägger dig rätt och inte ligger i säte, som du gjort det senaste?..kan ju hoppas det inom närmsta veckorna iaf så vi slipper göra vändningsförsök..aj..
Mammas fingrar har börjat bli väldigt stela och svullna under nätterna och jag känner mig som en gammal gumma då jag går upp för mitt morgontryck av blåsan, då jag inte klarar sträcka ut ryggen riktigt eller gå på fötterna riktigt för allt e så stelt..
Allt mer och mer börjar jag tänka på förlossningen..nyfiken :) orolig..nervös..nyfiken :) vad kommer vi ha för minnen ur den? inatt när jag va sonm tröttast och skulle kissa så tänkte jag - tänk fall värkarna startar på natten när jag e trött..vad har jag gett mig in på.. haha..snacka om att jag måste varit trött i natt :)
Igår hade vi över lillsyrran hela dagen..vi badade i poolen ute..kändes som jag va sjösjuk efter hennes simmande..hihi..hon va ju så ärlig som en 5åring är med sina kommentarer om att jag hade stor mage, fin mage och även att jag va finare förut.. japp tack.. :) sen plockades det jordgubbar, åt jordgubbar med glass, åkte och klappade kattungar och slutligen såg på aladdin.. söt apa där i alltså..han hade jag glömt :)
  

Ovido - Quiz & Flashcards