Direktlänk till inlägg 27 februari 2013

Känslorna

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det..

Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron

Musik;röst;text...


Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.livet Att då få allt det i samma ögonblick blir starkt för mig . Jag går in i en djupare tankevärld på något vis. Lever mig in i känslan som förmedlas.. Endel av er kanske kan förstå en del av det jag försöker beskriva.


Som nu. Jag ser slutet på ett program där det handlar om ett par som kämpat för varann länge, men de har fått gå igenom massa hinder. I denna scenen blir det ett farväl. ett stopp på den cirkel de gått runt i så länge. Man får då se att dessa två skådisarna verkligen kan hantera agerandet så bra att man lever sig in i deras känslor. att karaktärerna får liv och faktiskt inte bara är på tv. Den känslan har ni kanske känt av lite när ni sett någon film någon gång..när någon dör, föder ett barn eller annat känslofyllt..De agerar så trovärdigt att man inte kan låta bli att fälla en tår.. många av er tjejer där ute vet nog vad jag menar :P


Att de då i denna scen har kärlek  är ju självfallet, men när de även sätter in en låt som börjar såå passande in i deras agerande av farväl gör att man faller djupare in i scenen och dess känslor blir som en verklighet för en. Dessutom har låten en text som är stortsett skriven till deras historia och text är en oootroligt viktig sak inom musiken.det ger liv i låtarna. När låten börjar med piano och en röst...ja jag kan knappt beskriva det.. det låter som jag babblar osammanhängande nu va? :) Men det är är min poäng kommer in..


Kärlek, film, musik..tre stora saker för mig(och världen). när de slås ihop och faktiskt lyckas

få det till några minuter av mäktighet så blir jag som tagen..jag kan gråta.. Nu vill jag ha mer.. Ja visst e man knäpp eg.. man vill se en film som man vet man kommer gråta till.. Ja det är precis vad jag vill.. Få den där känslan när man kan minnas all hjärtvärk man själv gått igenom vid avslutande förhållande osv..bara för att nästa sekund inse att det var värt det, för nu sitter man med sin man bredvid sig och sina sovande barn uppe..det blev ett hopplöst romantiskt slut tillslut :)


Har ni tips på någon film? Kvittar om jag sett den..bara sugen på hamna i drömmarnas värld..


http://www.youtube.com/watch?v=rHVlW5K5jCc från minut 16:05 ca

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards