Direktlänk till inlägg 22 oktober 2012

Mammalycka

Av Angelica - 22 oktober 2012 16:42

... En lycka som ingen annan. Folk som upplevt den kan inte beskriva den otroliga känslan som går igenom kropp, sinne och själ när mammalyckan slår till :) Den kommer när man minst anar det. Man känner av den väldigt många ggr under första året av ens barns liv. Varje gång ens barn rör sig framåt i utvecklingen kommer en otroligt stark känsla av glädje och stolthet över en. Man ler med hela ansiktet så det nästan värker efteråt :-) Ens axlar blir tom stela av spänningen som går igenom kroppen när man iakttar sitt barn nå ett nytt mål.

Nu i helgen har jag varit med om 2 sådana underbara tillfällen. Först kom det första ljudet av skratt från min 2 månaders lilla stumpa. Man fick det inte på film, men dagen efter kom det igen och denna gången fick man några små ögonblick att förlänga minnet med för evigt :)


Idag kom nästa steg. Hon låg på sin filt och myste trött. Hon börjar dra ihop sig och vifta med benen för få balanserat kroppens tyngd över från ena sidan till andra och på så vis rulla över till mage.. Hon har gjort liknande förut och man har känt på sig att det ska bli snart.. och idag kom det..2ggr på raken vände hon över från rygg till mage :) Hon slog stora syrran med 1,5månader :) Man blir så stolt och den där mammalyckan går som ett rus igenom hela kroppen :) Spänd sitter man och väntar på att hon ska vakna igen för att se om hon kan skratta eller rulla eller något annat nytt mysigt som får ens hjärta att hoppa över ett slag :)


Samtidigt har man även utvecklingsfaser med sin äldre dotter.

2åringen. Där kommer ju dock många saker som VILL INTE DET osv.. lite mindre glädje rus i denna utvecklingsfas så att säga :P Men det kommer allt stunder då man bara ler åt henne också. Så

många nya meningar hon säger VARJE DAG..inget fel på språkutvecklingen kan jag säga :) Att se henne ta hand om lillasyster med att ge nappen eller flaskan är ju också underbart.. wow.. är jag mamma till två små tjejer.. har jag två döttrar.. bara det i sig är ren MAMMALYCKA :)



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Skapa flashcards