Alla inlägg den 26 juli 2010

Av Angelica - 26 juli 2010 22:21

Idag va det dags att gå till MVC igen för att kolla värden, SF mått och hjärtljud. 34 hela veckor gått idag och går imorgon in i v 35.

sist jag var inne på det var för 2veckor sedan och då var mitt SF mått på 32, vilket passade bra till min dåvarande avklarad vecka.. vilket var 32 och inne i v33.

Denna gången visade måttet 36 i ca 33-34 avklarade. detta gjorde att mitt SF gick över hela kurvan med rejält..4cm på 2veckor. har ju legat i övre kurvan hela tiden så sätt, men nu gick det över..detta gjorde BM fundersam om hon mätt rätt..så hon mätte nog fyra ggr, men fick det ändå till 36 nästan 37.. visst jag blev lite förvånad också, men ändå inte för jag har senaste veckan påpekat hemma att jag tyckt det växt mycket uppåt också för jag knappt klarat böja mig nåt framåt innan det "slår i".. Vi började fundera på om bebisen lagt sig väldigt uppåt eller nåt, så det får vi kolla om SF måttet går ner till nästa veckas kontroll..

De säger ju ibland att måttet brukar ligga rätt passande runt veckan du är i, men då är jag ändå lite före..

i bok står det också att nu är man ungefär SF 29-34.. inte förrän v 38 är det ca 31-36 och i v 40 ca 33-37..


Å eftersom jag och bebisen även legat plus hela tiden och speciellt efter ultraljudet förra veckan så början man ju fundera på om de verkligen gjorde rätt i ändra bf 1v senare då jag gjorde ultraljudet v 18. alla andra ggr har det första vi gick på varit mer korrekt.. :)


För övrigt så stod det ju att jag ligger 19% +, enligt läkaren förra veckan och man får ligga 20% + eller - utan några problem, men över/under det så kollar de upp mer.


Vi kollade även hjärtljuden som var i full fart..i början va de mellan 150-160 men resterande så har det varit runt 145..idag va det i full gång igen och va mellan 150-157 oftast..busungen.. å verkar även fortfarande ligga i säte..

Eftersom mitt mått också gått upp så på magen och mitt sockervärde sist tydligen va 8,7 (9 högt) så stack jag iväg och kollade med ett litet stick i fingret om värdet va högre igen så inte diabetes va på gång eller annat fel.. som tur va hade det gått ner..pust..

Ovido - Quiz & Flashcards