Direktlänk till inlägg 18 juli 2010

hjärtat i halsen,panik i kroppen och instängd i ett hörn

Av Angelica - 18 juli 2010 23:31

ooooooooooooohhhhhhhh uuuuuusssccchhhhh iiiiiii..

tänk er nåt ni tycker är obehagligt, nåt ni är rädda för eller får panik för..ja nåt som får er hjärna att koka av panikkänsla och resterande att kroppen att frysa av rädsla.. strunt samma om det inte är samma sak som jag känner..liten som stor, förståeligt eller löjligt..vilket som så mår ni inte bra av det..å samtidigt som ni känner denna rädsla så ska ni stå mitt emot den, inlåst i ett hörn och tänka snabbt och inte få hjärtattack samtidigt som hjärnan måste komma på en lösning att rädda dig därifrån..


Jag är påväg in på toa, slänger igen dörren efter mig låser och fryser till en meter fram då jag känner i ögonvinkel att nåt stirrar på mig. jag vänder mig om och ser; längst upp på dörren, en spindel..en stor spindel...en STOOOR spindel..en av mina största mardömmar stirrar på mig och var är jag? inne i ett litet rum med enda utvägen där spindeln sitter i min huvudhöjd..med inget "vapen" att kunna använda som skydd och dessutom höggravid så det inte går klättra upp på toa eller hoppa runt..

vaaaaad gör jag? vaaaaad? jag tänker ropa på sambon, men vågar inte göra nåt fall spindeln börjar röra sig med alla sina extremt långa ben och stora kropp.. hinner tänka att jag måste göra nåt snabbt iaf, fall den börjar röra sig snart..vågar snabbt ta fram handen mot min mardröms väg och låsa upp, samt öppna dörren.. i samma sekund som jag gör detta så HOPPAR DEN ända ner på golvet mot hallen.. hela min kropp blir stel av rädsla (stackars bebis) samtidigt som min mun gör ut skrikande ljud av rädsla samt hjälp från sambon..


undra vad han hann tänka när hans höggravida skriker från toaletten.. jag får iaf fram stooooor spindel hämta smällaren SNAAABBBT..samtidigt hinner jag tänka : han kommer missa den (brukar göra det och skrämma mig lite extra då vi får leta)..när han slagit den död så börja kroppens muskler lätta..


Vet inte hur jag ska kunna sova idag..å speciellt klara gå upp på toa inatt/morgon och duscha..fyyy..jag har alltid varit rädd för spindlar..ändå känt mig lite starkare senaste..men detta lär ta endel.. :-(

Den storleken på spindel har jag typ bara sett en gång här å det va här om dagen på köksgolvet..men då hann jag iaf ta upp fötterna och david kunde döda den. sen dess har jag varit lite rädd för kylskåpet och sen jag sett en mindre (men tyckgte den va stor då, men inget jämfört med den idag) i handfatet och en springandes på golvet på toa för två månader sedan.. de har jag sett framför mig varje gång jag varit på toa och knappt vågat tända lampan..me ändå varit stark..men detta taqr på en..


att komma in och ha den i min huvudhöjd..å vilken jäkla tur den inte hoppade inåt för då vet jag inte vart jag tagit vägen..värkarna hade säkert startat av min panik då..å ännu tur att jag hade tofflor på mig för jag knappt vågar gå barfota om jag möter en spindel..uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuusccccch


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards