Alla inlägg under oktober 2011

Av Angelica - 24 oktober 2011 15:36

Ojoj va dessa tre dagar varit fullspäckade. Men det gör mig inget. Det har varit skoj. Vi har

shoppat inför hus och bröllop så vi nu får leva på vatten..om ens det..(?) men men vissa saker

är skönt att ha när man flyttar in och vi kan inte åka iväg och leta husprylar också när vi redan

håller på flyttar, får jul,nyår och bröllop på en gång typ. Så man behöver vara ute i tid.

Fredagen var det dags för tårtprovningen. Muums. Det blev väldigt bra kombination från en

kräsen mig, om jag själv får säga :D Misstänker att jag hade rätt också för david smaskade i sig

hela tårtan (för 4pers) nästan själv haha..
Dock såg den inte ut som jag hade tänkt, så det blev att tänka om igen.
Vi gjorde lite mer ärenden innan vi åkte till att möta prästen som kommer viga oss till man och

hustru om ca 3månader :D
Vi var spända för hur han skulle vara, men de spänningar vi hade släppte väldigt snabbt. Vilken

skön snubbe :P Han skämta, skratta massa och var väldigt avslappnad, samtidigt som han ändå

var seriös över själva bröllopet. Men han var en sådan som tyckte att det var vår dag som vi bara

hade en gång och vi ska minnas den på det viset vi vill och därför bör den vara så som vi vill.

Underbart att höra kan jag säga, då det är så mycket gnäll ifrån människor och mycket som ska

styras annars. Vi behövde inte ens ha psalmer om vi inte ville, men vi ville ändå ha med 2

verser så det känns lite ...hmm.kyrkligt? :D Även det kom det skratt och skämt om, då tydligen

de psalmer vi tittat på är svåra, så han brukar säga att det börjar med tyst minut såfall för ingen

sjunger haha..
När man åkte därifrån så kände man iaf stor lättnad och dessutom var man bara så glad inom

sig. En sådan människa som man inte kan bli annat än glad av känns det som. Sådana som det

bör finnas fler av i världen för att få världen till en bättre plats.


Lördag blev det en heldag i ullared och ikea. Vi ska ju flytta och äääntligen ska jag få göra ett

eget litet barnrum..ett litet flickrum dessutom..ojoj va jag har drömt om det sen..hmm...15år

tillbaka iaf :D ååh, va mysigt det var :)
Vi var ju tvungen att köpa lite möbler,lampor,mattor,gosedjur och annat mysigt. dock inte allt

man ville ha, för pengarna är ju rääätt begränsade som mammaledig och mitt i bröllopsbestyr.
Men, man får väl leva på luft och vatten ett tag då..


MEN eftersom vi vill ha lite nya saker, så behöver vi dessutom bli av med lite gammalt och få in

pengar för att ta till det nya. Därför kommer jag ta lite foton och lägga upp, iaf på facebook. om

det är någon här som känner de kanske vill köpa

tvbänk,tvrumsbord,databord,tallrikar,glas,krukor mm som vi håller på att rensa så säg till så kan

jag lägga ut bild på det här också. håller på att rensa på binden så lär nog komma lite mer saker..
Dessutom behöver vi få sålt vårt hus snarst, så sprid gärna det.


Just nu är det iaf full rulle dygnet runt. Får ta en liten paus på dagen när Savannah sover, men är

hon vaken så är det som full fart, när pappsen kommer hem behöver vi grejsa och när Savannah

sen sover igen så är det rensning som pågår. Osch oshc, det kommer vara kaos i några månader

nu, vet inte hur det ska gå ihop med att flytta ur och in i hus samt planera bröllop och fira

jul/nyår med en 1åring mitt i smeten..hehe.. men men, sysslolös är man ju inte iaf hihi :D

Av Angelica - 8 oktober 2011 17:33

Idag åkte vi för att välja mellan de två ringar vi haft beslutsångest över. Idag kändes faktiskt valet lätt :) Riktigt skönt kan jag säga. Det svåra var bara att besluta storleken då mina fingrar förändrats rätt rejält det senaste året och jag dessutom ofta får kalla händer.
Denna blev det iaf :)
 

När vi ändå valde ring, så lyckades jag äntligen köpa en ny mobil för de pengar jag fick till det på min 25års dag. Inte en dag för tidigt. Min är totalt kass med massa krångel. Men puh vilken beslutsångest det var. Man ska då aldrig testa mer än en när man gillat en. Visserligen stoppade jag mig från att kolla fler än dessa två, men men..det var ändå valet att stå med. shit. vågar inte öppna den än, fall jag ångrar mig..hihi. inte lätt att födas med beslutsångest.


Tidigare idag lånade vi en psalmbok för att kika på lite alternativ till..psalmer så klart :-) När jag ändå satt och kikade där i så hamnade jag på vigselcermonins upplägg.Väldigt intressant måste jag säga :) Välja vilket inledningsord prästen ska använda, vilket löfte vi vill säga mm. Riktigt kul att läsa faktiskt. Jag gillade starkt bibelläsningens alternativ som fanns med. Tydligen fick vi välja om prästen ska läsa den eller en vän.
 Jesus sade:
" Skaparen gjorde från början människorna till man och kvinna.
Därför skall en man lämna sin far och sin mor
för att leva med sin hustru,
och de två skall bli ett.
Vad Gud har fogat samman
får människan alltså inte skilja åt. "

Vad nyfiken och spänd man blir när man sedan sitter och läser "Jag Angelica

Eriksson, tar dig David Behre..
Det ska bli så kul att gifta sig :) Ja kul är faktiskt ett ord till detta sammanhang också :D Har aldrig varit på bröllop kan man säga och nu ska jag vara i ett :)

Mycket kärlek, mycket detaljer att planera..passar mig perfekt.



Av Angelica - 5 oktober 2011 13:32

Jag sitter och lyssnar på ännu fler alternativ till låtar i kyrkan. Låtar som har texter som fångar ögonblicket.
Flera låtar är redan klara och självklara :-)
Men jag har ändå bara en låt som fastnat som livesång av vår solist. Känns som man ska ha en till, när hon ändå är där. De andra låtarna har artister och instrument i som absolut inte får rubbas :-)
Japp, det lär bli mycket musik på vårt bröllop MEN det är inte bara musik. För oss är det ju även känslorna som beskrivs genom texterna, som jag sagt tidigare. Det är löften i dom och dessutom har musik alltid varit en stor del av mitt liv.


Låten jag lyssnar på nu är faktiskt en svensk låt. Ja tro det eller ej. Jag som är såld på engelska då de uttrycker mer och starkare. Men detta var en svensk och enkel låt där en tjej sjöng och piano spelades. Borde inte det vara perfekt, då det är vad vi har i kyrkan?
Jag satt för en stund och fastnade i texten och känslan och drömde mig till

ögonblicket då jag kommer stå framme i kyrkan och titta in i min makes ögon, alla nära och kära sitter på bänkraderna och tittar på oss och vår dotter kommer förmodligen säga eller göra nåt för att få uppmärksamhet :-)
Ett så dyrtbart ögonblick.
Jag misstänker starkt att min kropp då kommer små skaka inombords så där så man nästan "hackar" lite i kroppen för att hindra sig själv att bryta ut i gråt :), halsen kommer bli tjock och tårar kommer rinna ner för kinderna.
Jag misstänker även att eftersom jag faktiskt blev lite sådan nu bara av tanke på det, så behöver jag nog skaffa vattenfast mascara och ta med extra smink :-) Får nog också passa på att ta så många kort som möjligt på oss INNAN vigseln hihi :-)


Förr när jag lyssnade på texter, som jag gjort så länge, så har jag drömt mig i väg till ögonblick jag inte vetat eller knappt trott skulle hända. Nu drömmer jag mig iväg till ögonblick som kommer faktiskt kommer ske om några månader.  :-) Drömmar som faktiskt har ett mål att nå :) Åh, vad jag längtar :) Nedräkning pågår :)  

Ovido - Quiz & Flashcards