Alla inlägg den 17 juli 2010

Av Angelica - 17 juli 2010 12:05

Osch osch, tror jag växt mööö mer över magen senare igen..eller så är det så att nu är magen hårdare för bebisen ligger hela tiden närmare huden och spänner. förut fanns det ju mer mjuka ställen på magen då den lill* va mindre, dock inte nu.. spänt så det ibland känns som små blåmärken om man rör vid magen eller speciellt om man ska byta ställning från sidoliggande till rakt eller nåt..pust..det e heltidsjobb :)

Jag brukar tex alltid vilja ta upp minst en fot på stolen om jag sitter eller så, eftersom jag har korta ben, men får jag inte upp det om inte sambon hjälper till och lyfter upp det den sista biten, då magen sitter spänd mellan haha   

Inatt slapp jag iaf vakna av att ha ont då jag vänder mig..gött :)

Morgonen va också mysigt..höra regnet slå utanför rutan och det är lite mörklagt i rummet pga det. sambon lägger sig och håller om mig och magen och vi småsover..åh underbart :) Får väl passa på innan jobbet ska ta alla dessa morgonar ifrån en..

Påtal om sängen och bebisen och vakna på natten...tänkte mig in i att tänk om värkarna eller vattnet går/startar på natten och jag vaknar av det..yrvaket tänder lampan för att inse vad som är på gång..och då även väcka sambon..får nog ha kameran stående vid sängkanten då för att filma hans reaktion när jag berättar vad som är på gång..kan bli ett minne för livet bara det uttrycket då..hihi

Ovido - Quiz & Flashcards