Direktlänk till inlägg 9 maj 2012

Drömmer, längtar och minns..

Av Angelica - 9 maj 2012 19:28

..Japp, det är det man gör ständigt nu förtiden.. :) Egentligen är det väl det människor gör hela

tiden och glömmer leva i nuet, men men så är det.
Nu är det iaf bebis som hägrar ens tankar :)
Jag vill möblera om, stryka gardiner, tvätta bebiskläder, KÖPA bebiskläder, vika och sortera..ja göra

allt sådant där skojsigt :) Meen ingen riktig idé än antar jag. Så ist skriver jag listor hit och dit. Vad

man inte ska glömma i juli och augusti om annat tar ens tankar (tex en förlossning och en 4e

medlem). Ja det är ju ändå en hel del man inte ska glömma. Baka och laga mat man kan frysa in, ta

kort på Savannah till 2års foto i tidningen, födelseannonsens upplägg, just det jag fyller år också ,

liksom Savannah så det är bestämt vad man ska bjuda på och när (om som sagt inget oväntat sker

tidigare :) , vad som bör finnas hemma för att underlätta när man helt plötsligt är 4 osv osv.. Går

planera mycket när man bara sitter och drömmer sig iväg :)
Varje vecka smyger jag nog in i bebisens rum och kikar på dess olika kläder jag redan tjuvköpt och

undrar om det är rätt; om den hör till den färgkategorin eller den färgkategorin osv hehe. Är det

en lillebror eller lillasyster Savannah pussar genom magen? :-D
Spännande.. Man drömmer sig iväg hur det kommer bli när de ses första gången och så mycket

mer.
Men samtidigt som man drömmer sig dit så inser man hur stor Savannah blivit. Igår hittade jag i

datorn det som vi filmat första veckan av Savannahs liv här. Redan timmen efter hon kommit ut

och låg och ammades första gången och timmarna efter då hon låg så sött i sin vagn på BB och

kikade nyfiket och smart överallt :) JA smart, hon såg så fundersam och iakttagsam ut. Kanske

funderade hon på om jag verkligen var hennes mamma och hoppades inte för shit va jag såg

ut..kan knappt tro det var jag som låg där. Hoppas och ber att jag inte går upp så mycket denna

gång och ser ut så igen alltså. Inte undra på man mådde skit och kämpade så efteråt. Nu kan man

nästan skratta åt hur jag såg ut då, men samtidigt inte riktigt än då man inte vet hur det blir denna

gång.
Vi såg klippen på Savannahs första bad och när hon kom hem första gången och låg i sin vagga

samtidigt som Bryan Adams spelade på livekoncert på tvn..underbara känsla. Hennes lilla kropp,

hennes små snyftande..Varken jag eller David kan tänka sig att det är så länge sen allt det hände,

samtidigt som det känns som evigheter sedan. Ojoj, ska vi ha en sådan liten till :) kanske ännu

mindre eftersom storasyrran la sig på 4460 haha..shit vilken rund liten tjej hon var..det är hon ju

dock inte idag så :-P


Nu är det dags att passa på att njuta av några timmar i soffan med maken i lugn och ro, vem vet hur

ofta det blir om några månader :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards