Direktlänk till inlägg 29 juli 2010

Vad man gör när nån annan går igenom något...

Av Angelica - 29 juli 2010 15:49

Idag fick jag veta att ännu en arbetskamrat fått barn. En son. Tänka sig att inatt när en annan låg och sov så gick någon annan igenom en myyycket längre natt, med väldans smärta, kanske oro och samtidigt spänning och det vackraste man kan vara med om..otroligt vad olika saker människor kan gå igenom samtidigt utan att veta om den andras lycka eller smärta..

Kan inte låta bli tänka mig in i när jag kommer ligga där och resten av världen fortsätter utanför utan ha någon aning om det..


Sen så för det andra..de fick en son..hade en dotter innan så det är ju skoj för dom att få en av varje :) Så kan man inte låta bli att bli ännu mer nyfiken på vad man själv kommer få..speciellt när det är väldigt många som får pojkar nu förtiden..kommer en annan få det också då? eller är man den som bryter av det hela och får en flicka...hihi nyfiken man blir..


Påtal om min underbara söta son eller dotter så är sötisen väldigt aktiv idag..hur den lyckas med lilla platsen vet jag inte :) men trevligt är det..lyfter stora vågor och riktigt ofta..bara lägga handen på och följa med.. :)

Igår fick den ännu en napp..hihi..ligger så sött i spjälsängen :-)  tyckte de andra verka så stora så köpte en extra liten på apoteket.. hur länge ska man koka en napp eg tro?..denna va sååå liten å söt :-)


Mitt finger är fortfarande inte normalt idag..toppen på långfingret har nu i 2.5 dygn varit "borta" så att säga..asch svårt att beskriva..är väl vattnet..men är lite väl länge och känsligt..kanske behöver tömma det? ..hmm..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards