Direktlänk till inlägg 6 juli 2010

Makten en 32v ofödd bebis har :)

Av Angelica - 6 juli 2010 13:30

Idag går vi in i v32  :) Mamma har börjat bli lite yr igen och känna tappa kontakten med armar osv..vaknar dessutom med väldigt svullna fingrar..funderar lite på hur man mäter sitt blodtryck. jag fick höra när jag va liten att man kan känna pulsen och räkna hur många slag den gör inom 15sek och sen ta det ggr 4. men vet om det är det övre eller undretrycket..hmm..'Gick nämligen och la mig alldeles nyss för kände mig snurrig mm och kände då hur pulsen slog rejält..testade att mäta..brukar få ca 18*4 men nu fick jag 28*4 trots noll ansträngningar..så funderar på om det e övre eller undre..hmm,..well well..får la fråga imorn, då vi ska få kika på vårt underverk igen och se å allt är bra där inne :)

Påtal om det, undra om du kommer vara vken och vild då..hihi..senaste har du ju varit mer och mer aktiv och kommunicerat med mamma och pappa :)Igår tex så "skrämde" du pappa igen..hihi..du har så mäktiga rörelser att han får panik när han känner dom..hihi..


Du är på dag 218 av 280. (77,9%).

Du är i vecka 32.
Du har gått 31 fulla veckor och 0 fulla dagar (v31+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Mån 6 sep 2010
Du har 62 dagar kvar till beräknad förlossning.
Lite bilder sen förra veckan..på mig och bäsen i varma vädret som svullna upp oss en hel del..Konstiga e väl med kort att när man väl tycker idag ser man okej ut..så tar man kort och sen undrar vilket som stämmer..det man såg i spegeln eller den hemska bilden man tog?
    
 
 
Ingen bild

Emelie

7 juli 2010 20:38

vilken kula!! :) fin!!

 
Ingen bild

Fia

8 juli 2010 12:33

Kanonfin mage!

Som sjuksköterska måste jag ändå rätta till ett lite missförstånd. Man kan INTE få reda på blodtrycket med hjälp av att räkna pulsslag. När man räknar pulsen i 15 sek och sedan tar det x4 får du ut hur snabb puls du har, alltså på en minut.

Hoppas du njuter nu i sommar, hälsa sambon också!! Kram Fia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards