Alla inlägg den 17 april 2010

Av Angelica - 17 april 2010 20:20

Tänkte jag skulle börja se på körslaget. Ska eg inte kolla på sådana saker, för jag är så kräsen och noga med musik alltså. Är ju ett stort intresse och lever mig verkligen in i det. Varje detalj bra som dålig..

Så väljer team picasso en låt som för mig är väldigt viktig och speciell. Vilket gör mig ännu mer kräsen. Alone, en gammal rock ballad av Heart. Underbar låt. Å extra svårt göra om en gammal klassisk rockballad. Men fasiken vad bra de gjorde den. Å tjejen/damen/kvinnan som tog hög ton, chockerade med att klara den bra, men även göra extremt likt orginalet faktiskt. Rös i mig.. :) va tvungen höra originalet efter.

Detta måste jag faktiskt rösta på.. :) Älskar höra nåt som faktiskt är bra gjort. Sådana som sjunger,jobbar på det, utveckls och försöker.. Finns så många "artister" som jag inte fattar har kommit in i sångbranchen ens, därför kan jag nästan bli tårögd av nåt riktigt bra..med känsla.. Man ska känna en låt, en röst, en känsla.. musik, text..det berör..

Av Angelica - 17 april 2010 14:38

Japp, vem vill gå upp när man är i drömmarnas drömvärld, som känns så verklig för tillfället :)

Inatt drömde jag att det var kalas här. Inte vidare logiskt med många detaljer hehe, men när brukar drömmar vara helt logiska? :) Det är ju alltid nåt som visar sig i efterhand då man tänker efter att: öhm, så kan det ju inte varit för "jag va den, men eg va jag den, men den också och vi gick från morsans kök in i mormors tvrum" :)

Men iaf, denna dröm va iaf fokusen på min son. Tydligen hade jag fått en son..hihi. Vilket jag även själv i drömmen stannade upp och tänka "jaha det blev en pojke"   Lika nyfiken i drömmen på vad det skulle vara, som i verkligheten tydligen :) Folk satt med honom, då han bara va någon vecka gammal och jag tittade över på honom och sa nåt "här e mamma" då log han tryggt mot mig, för han kände igen mig :) SÅ tänkte jag - jag e verkligen hans mamma      Han känner igen mig, älskar mig, e trygg hos mig och jag är någon speciell för den här lille personen :)

Så tog jag honom i min famn och "kände" honom för första gången ( då jag inte minns tiden innan han föddes i drömmen) och vilken känsla.. :) sen hoppade drömmen till att jag stod här hemma och testade ihop kläder som han skulle kunna ha på sig :) Blev dock väckt, när pappa ringde och undrade om han skulle handla nåt..hihi.

Pappa däremot hade dagdrömt om en flicka som satt trött i en matvagn, med snutte och nalle intill när vi handlade :)

Ovido - Quiz & Flashcards