Alla inlägg den 9 april 2010

Av Angelica - 9 april 2010 20:17

Japp, då har man fått gjort lite idag iaf. Denna dagen har jag mått bra måste jag säga. :) Hooooppas det håller i åtminstone i helgen :) Liksom vädret.

Idag har jag faktiskt fått ordning lite smått hemma, haft lite besök av morsan och syrran, jobbat en sväng, fått i mig en mjukglass( igen  :) (borde dock inte gjort det..gått upp 1.2kg på en vecka.det va rekord..usch mig.) och även fått ut lite sommarmöbler :) underbart väder att stå i ute mellan 19-20 och tvätta av alla undanställda stolar och bord och sambon krattar..perfekt.. men nu e jag helt slut.. inte nog med mig..men verkligen ont överallt i kroppen (skulle va skönt med lite tryck över ryggen och vänster ben nu..men lär väl icke bli)= ..märks att den känner man e tyngre nu och mindre kraft..men skönt gjort nåt iaf..känns det ju iaf värt att ha lite ont efter levt lite också :) till skillnad mot senaste månader då man mått dåligt och ändå bara legat i soffan då.. :/        Noisette MUMS




Av Angelica - 9 april 2010 15:08

Negativt

Japp, då har mitt vänster lår/ben/lite upp i ryggen problem blossat upp igen då. Den där jäkla nerven som ligger i nåt slags kläm, enligt sjukgymnastiken. Dock inte ischias nerven, utan nåt annat. Har inte känt av det på ett halvår/år typ, så hade glömt hur hemsk den e.. antar den lär märkas mer nu ju tyngre jag blir.. :( inte kul.. vet ej var jag ska ta vägen då..får trycka ihop benet så hårt som går och hoppas det känns mindre då iaf.. men inte lätt gå på det..inte sitta heller..Jippi..


Lite mer positivt. :)

Satt ute i solen förut.. Vilket väggkant jag hittade bakom knuten :) Solen stekte rejält, fåglarna kvittrade mm.

Hittade massa blommor som är påväg att blomma i trädgården.. Visste inte ens vi hade så många olika sorter.. Alltid velat ha egen trädgård med massa sådana blommor som växer så.. Det är vår det :)  

Körde lite boule med lillsyrran och morsan som hälsade på.

Fick sådan lust att kratta bort alla löv, vilket jag skulle orka liten OM jag kom åt den inlåsta krattan.. haha..bra sambo att låsa in jobbredskapen.-.hihi

Vill riva upp lite egenväxta buskar mitt i trädgården och så lite nytt gräs.. även städa inne.. riktigt vårstäda känner jag för.. tyvärr känner väl min kropp bara för det en kort stund, så sen blir det väl till att sitta och peka och säga vad sambon ska göra ist..kan ju ha både sina positiva och negativa sidor..eller hur :P

Av Angelica - 9 april 2010 12:17

Fick lite idéer :) Så mamma började grejsa..vill ha med vårt lill* pyre så mycket som möjligt och så många ställen som möjligt :)

När det väl blev klart så kom jag på ännu mer idéer, men än så finns inte materialet till det..hehe..Men men, det lär bli mer där en dag :)

Över soffan är då bilder på vårt underbara kärleksbevis :)

(vilket pill att klippa,mäta och få ungefär på mm..tålamod..vilket förvånade mig att jag hade så pass mycket just nu..hihi)


          Hade förresten gått upp nu igen..vilket som syns rejält.. dumma e att det inte bara är på magen.. det hade ju inte gjort nåt..e ju sött :) men inte lika sött när ansiktet svullnar och andra delar av kroppen..usch ja.. och gått upp mer än vanligt denna vecka också..hmm..hur kommer det sig..mjukglassen?  

Av Angelica - 9 april 2010 12:11

Här om kvällen var det underbart väder..va ju tvungen att gå ut och fota.. va inte allt för noga, men några hyfsade blev det iaf, som gav en minnesbild av vad man kände :)


        

Ovido - Quiz & Flashcards