Direktlänk till inlägg 17 april 2010

ALONE rösta picasso

Av Angelica - 17 april 2010 20:20

Tänkte jag skulle börja se på körslaget. Ska eg inte kolla på sådana saker, för jag är så kräsen och noga med musik alltså. Är ju ett stort intresse och lever mig verkligen in i det. Varje detalj bra som dålig..

Så väljer team picasso en låt som för mig är väldigt viktig och speciell. Vilket gör mig ännu mer kräsen. Alone, en gammal rock ballad av Heart. Underbar låt. Å extra svårt göra om en gammal klassisk rockballad. Men fasiken vad bra de gjorde den. Å tjejen/damen/kvinnan som tog hög ton, chockerade med att klara den bra, men även göra extremt likt orginalet faktiskt. Rös i mig.. :) va tvungen höra originalet efter.

Detta måste jag faktiskt rösta på.. :) Älskar höra nåt som faktiskt är bra gjort. Sådana som sjunger,jobbar på det, utveckls och försöker.. Finns så många "artister" som jag inte fattar har kommit in i sångbranchen ens, därför kan jag nästan bli tårögd av nåt riktigt bra..med känsla.. Man ska känna en låt, en röst, en känsla.. musik, text..det berör..

 
 
Ingen bild

Sofia

18 april 2010 01:29

Hej! Hittade din blogg och blev så varm av det jag läste. Så jag vill bara säga TACK! /Tjejen/damen/kvinnan (föredrar nog tjej ändå, haha...) i Team Picasso

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards