Alla inlägg den 11 april 2010

Av Angelica - 11 april 2010 20:15

Japp, då är det vår, fast med kalla vindar idag måste jag tyvärr säga. Man sitter med solen mot ansiktet som är 32 C, enligt mätare, vilket gör de flesta människor räääätt varma och gärna får dom att klä av sig lite.. Men det de inte tänker på då är de isande vindar som fortfarande slår mot nacken..och isande va nog fasiken mig rätt idag..suck. Så lär väl bli många förkyldningar vandrandes nu.. :( och tyvärr e det la så att en annan åker på skiten också, även om man tänker sig för, då allt sprider sig..): verkligen inte lust att bli sjuk med hosta nu..tycker det är aningen obehaligt att hosta med magen..gör lite ont..och sådan rejäl hosta jag fått de senaste åren då jag åkt på det, vill och behöver jag verkligen inte nu..nope.. Därför låter jag som en riktigt tjatmamma och sambon..hihi.. På med jackan, upp i halsen, gör så och gör så.. för han har nämligen turen att få virus en kväll och sen bli frisk - men då så snällt ge mig viruset som slår hårdare på mig (sen hostskiten för 3årsen) och varar längre.. :(

Men imorn ska det då inte vara mycket vind eller moln..så då hoppas man på uuuunderbar kväll :)  


Dagen idag blev faktiskt väldigt lång och välanvänd :P Helt slut i kroppen nu.. David kanske undrar hur, som mest såg mig i solstolen, hihi, men allt i mellan tar ju rääätt mö energi för mig nu förtiden.. Men visst e det rejäl skillnad när man varit ute under dagen, fått gjort lite saker mm. dagen känns verkligen mer välanvänd :) Han fick städat bilen både in och utvändigt, samtidigt som jag fick luft,komma ut och se annat än väggarna, fått lite sol, krattar undan massa löv, jobbat lite, bytt sommardäck och fixat söndrig lampa på bilen.. MM.. Kändes som jag varit borta hela dagen och gjort massa, ändå har jag eg varit hemma mycket idag, men bara ute..gör mö för det mentala att bara komma ut..


På tal att komma ut så gick jag varven runt i trädgården och hittade allt mer olika blommor :) Rikig kul.. Egen trädgård, egna blommor :) alltid fantisterat om när man va liten och hälsade på hos mormor, farmor mm.. har inte ni?

Satte även upp mat till fåglarna.. Två sötnosar kom fram när vi gjorde det tom..jättecharmigt pratade de med varann (om vem som vågade komma närmast? :)


Tänk om ett år så sitter en liten sötnos i vagnen och kikar när mamma krattar hihi och året efter det ska han/hon försöka hjälpa till    


Här har vi en GLAD BLOMMA :)

              

Sötnos :)  

Ovido - Quiz & Flashcards