Alla inlägg den 18 april 2010

Av Angelica - 18 april 2010 20:53

Happ, vilken trevlig kväll..ont i huvudet och illamående. Klarar ca 5min åt gången vid datorn, innan jag blir för illamående så jag måste lägga mig ner..vilket e lååångtråkigt och stressande för mig när jag känner det är så mö jag vill kolla upp och fixa. Suck. Men suck igen för man glömmer verkligen hur jobbigt det är att må illa när man inte når den sortens illamående nivå varje dag längre. Som barnmorskan sa också så borde illamåendet ha minskat nu, vilket det har, men eftersom jag börjar må illa så igen det senaste så kan det ha att göra med all stress och oro och krångel psykiskt..pust..vill inte få återfall av illamående alltså..:(

Av Angelica - 18 april 2010 15:22

Såg att jag hade fått kommentar på mitt inlägg om team picasso igår :) Vad glad jag blev att få en sådan kommentar och speciellt om det faktiskt är från den personen som undertecknade sig :) (man har ju tyvärr svårt att vara 100% säker på att folk är de de är på nätet, men men)

Kul att man kan göra någon glad, med sina åsikter också för den delen :)

När jag ändå skriver om team picasso, så kan jag ju säga att jag även är ett fan av Maries röst också. Synd bara att man inte hör mer av vissa stilar hon gjorde i idol. När någon har en röst som man kan gå upp så känslosamt med, så är det lite av en tragedi när man inte få höra det oftare. Hmm, vilken låt va det tro som jag gillade tonerna i live på scenen då tro.hmm


Så hittade de liveklippen jag hade i datorn från idol uppträdandena.

Always on my mind börjar ju men några fina utdragna toner, bara den liksom :)

Låtar ska som sagt ha en röst som berör, för många låtar skrivs med texter som har berört någon, vilket var därför de skrev dom från början. Så när någon kommer med en röst som klara få en att känna orden eller känna rysningar, då är jag mycket nöjd. Det kvittar om det är en person man tycker kan sjunga vanligen och gör det bra och sätter den på en bra låt, men det inte klickar - då blir man ju besviken.

Vet jag med ett exempel i årets(förra) idol. Erik som jag tyckte kunde ta riktigt sköna toner ibland, fick en av mina största favorits låt och artist; Bryan Adams med Heaven. Yes, täntke jag då. Detta kan bli riktigt bra. Tyvärr blev jag väldigt besviken. Visst Erik gjorde den inte dåligt, men när det är en så Speciellt låt och med en sådan otrolig stjärna bakom låten och sedan en med eriks röst så räknar men med så mycket mer. Fast kanske också pga ingen riktigt kan mäta upp sig med Bryans röst, som gör det extra svårt.. :)

Tillbaka till Picasso. När jag hörde låten "I'll be there" då Marie tog höga tonen i slutet..det va också ett sådant där ögonblick när man smälte. När man ville sitta i publiken och höra det live. Att höra någon med live mikrofon och ljudet slår runt i lokalen, då det är så riktigt bra som hon gjorde det då och som Alone gjordes av team picasso igår, så får man nästan panik av att bara sitta hemma i soffan och höra det.. Gillar man det där, så hade man ju haft otroliga känslorysningar om man varit i publiken.



Ovido - Quiz & Flashcards