Alla inlägg den 13 april 2010

Av Angelica - 13 april 2010 23:22

För övrigt. iDdag går jag in i vecka 20 :) Halva tiden :) kanske mindre kvar än halva om lite för tidigt hihi.

Magen är större. Mätte precis. och vikten går upp farligt mycket på resten av kroppen. även mer och mer på en vecka än förut. nästan det dubbla mot för 3 veckor sen på en vecka bara..ojoj..

Japp, nu har man rensat ur garderober för att få ordning lite..kul :) fått massa idéer..men nu e jag trött..så ska krypa upp intill sambon i soffan.. :)

Av Angelica - 13 april 2010 23:17

Happ, kan man få lugn..hepp.. här försöker man sköta sig hur bra som helst på de mest löjliga grejer t.o.m bara för skydda sitt barn och bli bättre människa och mamma.. :)

Så vad händer - läser på aftonbladet nu att ica fått dra tillbaka grillkorv, euroshopper och ica märkta, gjorda förra veckan, med bäst-före-datum 6/5-10.

Vi som grillade igår. Jag ville ha hot dog, men hepp testade då icas.

Så när jag läser. 1 korv. 2. grillkorv. 3. icas. 4 gjorda förra veckan. 5 bäst före 6maj. Jag sprang och tittade. bäst före va 3maj.. BER verkligen att det inte är nåt med det.

Den korven kunde ge ut Listeriabakterie som kan leda till hjärnhinneinflammation och gå ut i blodet. Farligt för nyfödda bla.

Å här e jag gravid...åååååh.. nervös..    

Så typiskt.. jag som alltid äter hot dog annars..

Av Angelica - 13 april 2010 22:59

Alltså att man inte kan få nån lugn och ro. Att folk inte kan göra sina jobb; göra rätt och lyssna.

Jag har fått mängder med olika stafettläkare så , som tidigare sagt, så har jag fått upprepa och förklarat hur jag mår och mått tidigare. Varje gång försöker jag förklara så detaljerat som möjligt och ber dom skriva så mycket som möjligt så noga som möjligt för att jobbet och försäkringskassan ska förstå. Speciellt fk då, eftersom det har varit många nyheter om hur svårt det är att få sjukpenning mm.

Som tur e har jag en väldigt bra,snäll och förstående handläggare eller vad det kallas :) Han lyssnar verkligen och ja, jättebra hittills.


Iaf, trots att jag förklarat för läkarna som har varit allt från tystlåtna,stela eller danska så man ej fattar, så lyckas de skriva väldigt kort, inte hälften av det jag säger och dessutom formulerar fel så det kan tolkas helt fel. SUCK   Som tur e har jag ju kunnat förklara för andra ändå, men ändå lite pinsamt ibland. Men men, det va ändå det minsta problemet då jag ändå lyckades få min sjukpenning.


  Men en läkare nyss lyckades ge mig intygen utan underskrift och datum, som då inte blev godkända och eftersom han e stafettläkare (flygande bara där ibland) så fick vi inte tag i honom vilket försenade penningen och riskerade den. Det lyckads fixas tillslut.


Sen fick jag nästa läkare. dansk. Som sa mitt blodtryck va normalt och skrev inget om det, men det fick jag sen veta att det va lågt och inte konstigt jag varit otroligt nära svimma. SUCK igen.


Fick sen redan på att även han gjort fel på papprena. Han skrev på ena sidan att jag skulle jobba 25% och på andra sidan stod det 75%. Vilket antagligen va att han tänkte fel bara. Att ja jobbar 25% och 75% sjukskriven. Men vilket som så måste det ändå skickas och lyckas få tag i honom och få det rätt. Krångel och nervös igen.


Men idag fick jag veta ännu värre. Han har även lyckats skriva i fel i journalen. Där har han helt skrivit att jag skulle jobbat 75%. Inte 25% som vi sa och som jag gjort.      vi som tom pratade om att jag inte kunde jobba mer än ca 2h och därför blir mer än 25% jobbigt. Men nu går det ju inte få tag i honom heller. Så nu e det utredning. som tur e förstår handläggaren mig och vet ju hur det e, men han måste ju ändå lyckas få rätt i papprena. Så om de ens lyckas få det rätt så kan det bli fel med utbetalning först, sen kan det om det krånglar bli att jag bara får för 25% ist för 75% vilket gör min inkomst kritisk!

Sen e det ju att nästa läkare gett mig 25% för dålig och det ska ju såfall vara ett försämrat tillstånd efter förra då om det skulle vara felskrivet 75% vilket kanske riskerar hela mitt sjukpenningsinkomst..  åååh..

Kan man inte ens lita på läkarna..visserligen litar jag aldrig på dom..men man tror ju iaf de kan skriva rätt.

inte ens sista läkaren skrev mer än vanligt, trots jag beskrev och förklara för att få med mycket så fk godkänner.

Som tur e så är än så länge fk bättre än nån annan i detta fall..bara ber det fortsätter så..

Ovido - Quiz & Flashcards