Alla inlägg den 24 april 2010

Av Angelica - 24 april 2010 22:59

Måste ju säga att kvällens program inte hade samma effekt på mig som förra veckans uppträdande. Visst det var ju bra idag också, men ändå inget sådant där som verkligen gav mig känslostämningar. Kanske hade gett det om jag varit i studion och hört det live?! Det jag saknade ibland var bla det att man hör hur olika stämmor kören delar upp sig och samtidigt förstärker hela gruppens röst så att säga, fast det är splittrat..nån som fattar? :)

KOmiska är att inatt drömde jag faktiskt om en kör då jag rös. En kör i kyrkan i usa, med mörkhyade kvinnor som sjöng jullåtar. Har jag alltid velat höra. Låter så mäktigt ibland när man ser på tv. :)

Så va iaf det spännande ögonblicket vilka två lag som skulle gå vidare till finalen. Vi såg på det inspelade då pga bilen krånglade här ute så var en timme efter typ.  Första laget var klart och sedan stod Picasso mot bröderna. Jag brydde mig inte så mycket vem som åkte ut innan så länge det inte var Picassos lag. De få ggr jag sett programmet har de iaf imponerat med både sång och dans. Inte bara stått still.. Det gillar jag.

När Gry precis ska berätta viilket lag som följer med och vilket som åker ur, så tro på fasiken att boxen slutat spela in..HAHA..går ju skratta åt när man kan slå på text-tv och se resultatetm, men tur det inte var i slutet på en film alltså.. Då hade det inte varit glada miner. Går ut på boxers sida för att påpeka att detta händer ofta nu förtiden. Man aldrig får med slutet..men hepp, då har de tagit på e-post kundtjänsten. Stööörande..

Av Angelica - 24 april 2010 21:02

Ja, vad lärde vi oss i skolan? Självklart va svenska, matte och engelska bland det viktigaste. Men finns så mycket vi eg borde valt bort mot vissa andra saker. Saker som inte hjäälper oss så mycket nu eg. Vad hjälper det om Isolde sa så och alla andra i historian, då vi behöver laga mat, laga en pryl, fixa ekonomin eller annat överlevnadsaktigt.

Alla borde fått lära sig om bilar också alltså. Hur tråkigt det än skulle varit så är det bra. Vad gör man när något händer med den enda bil du har? När man inte har nån att fråga eller nån som vet och man helst måste vetat svaret på problemet en sekund tidigare :)

Helt plötsligt stinker bilen bensin. Det rinner ut under den. Dyr bensin och dessutom brandfarligt. Panik..hmm..vad gör man..vem frågar man.. Har bara en bil som ska ta oss båda överallt..hmm.. Ser en slang som verkar bara inte ha någon slut..skumt.. tillslut börjar det ist att droppa..mindre och mindre som tur e.. Men ändå orolig.. vågar man köra? vågar man vara nära, är det nåt kostsamt..osch... alla verkar vara stora frågetecken som man frågar.

Sätter mig vid nätet och söker..får fram nåt om nån slang som kan finnas som överrinningsskydd då tanken e full..den som precis blev nyfulltankad..hmm.kan det vara det? Hoooppas det..och att det inte är nån mer fara.. Ska ju besiktiga inom 2v också..

Men vad gör man eg i dessa fall? Kan ju liksom inte bara stå och rinna ut massa bensin eller sätta sig och åka någonstans.. var e allmänbildningen på livssituationer eg? en lördagkväll dessutom..

Jaja, hoppas det va detta problemet nu iaf.

Å vad gör man eg med bensin som runnit ut i en glassbunke?

KOmiska e vad man gör och tänker på i snabb-tänkta-reaktions-problem..haha.. jag tog med mig alla usb, stereo,solglasögon mm ur bilen..HAHA...fall nåt händer så e det iaf säkert :)

Ovido - Quiz & Flashcards