Alla inlägg under juni 2010

Av Angelica - 17 juni 2010 10:47

Inatt höll drömmarna på för fullt som vanligt..rätt intressant och roligt ändå..inatt var du en liten flicka..i förrgår va du en liten pojke,..min dotter, min son..å vissa stunder är drömmarna så otroligt verkliga :)

Jag drömde även att jag skulle skrapa en triss. sa innan om jag ändå vann nån gång..när jag skrapat säger jag med en suck "fasiken inte denna gången heller" medan personen bredvid mig ropar "jooo du har ju vunnit 27 000".. VA jippi tänker jag och kikar extra..men ser att personen sett helt knasigt..det är helt ojämt antal 0or bakom alla 27..fasiken..MEN jag ser nåt bättre..jag har ju vunnit 3miljoner för fasiken..WoooooooowW.. blir direkt nervös att jag ska tappa bort lotten..det är ju sent på kvällen också så kan ju inte ringa till triss och kolla hur jhag gör..vågar man verkligen skicka in den? eller hur fasiken gör man..iiii..Så går det nån timme med massa händelser..när jag återigen sitter och kollar på den där lotten och inser återigen att 3miljoner är det ju inte..det är ju för fasiken 30miljoner..de har förkortat och grejsat...SHIIIIIIT...alla mina tankar flyger runt.. nu kan jag betala av det, jag kan köpa en sådan bil, kan fixa så och så..massa praktiska saker som krånglar i verkliga livet nu...samtidigt som jag ändå hela tiden tänker - hmm pengar tar slut snabbare än man tror..så bäst sätta in lite i nån fond kanske lr få höga räntor och ja vet allt..

Så vem säger att man sover på natten? Jag jobbar iaf för fullt för att lösa alla saker i verkliga livet.. :) om man sen får lite lite roliga saker i drömmarna också så e det ju bara toppen..annars vore man ju deppig nästa morgon..visst kanske inte är överlycklig när jag insåg jag ej hade 30miljoner..men men jag har iaf det som e värt mest ändå..det har också en 3a och är värt mer än 3miljoner..min familj på 3 :) 

Av Angelica - 16 juni 2010 22:18

Japp..sentimental? känslig?.. idag va mammsen och pappsen på sista föräldragruppen. Den längsta dessutom, på 4h. det märktes i min svanskota resterande tid av dygnet kan jag meddela. knappt sitta eller resa mig riktigt.men men..hamnade ju på 5års kalas efteråt..mer om det sen.

Först och främst på föräldragruppen så handlade det idag om förlossning; bedövning och allt runt det, tiden efter förlossningen och amningen. allt väldigt intressant tyckte jag, även om jag redan lärt mig 90-95% av allt som sades. När de andra skrev upp nr till förlossningen så satt jag och fundera på nåt annat för det har jag redan inskriviet i min och sambons mobil sen nån månad tillbaka..hehe.. Visst hade inte tänkt ringa så tidigt, men då är det ännu en mindre sak jag behöver leta efter eller försöka komma ihåg ta reda på nu när det närmar sig tänkte jag,..jag menar alla får ju inte barn i 9månaden. kan likagärna va 7emånaden..så e ju ändå skönt ha lite klart..eller i mitt fall en hel del.. :) men men har ju alltid varit en person som vill fixa och ordna så mö som möjligt så snabbt och detaljerat som möjligt. Så när man hör hur det kan va så att man är rädd att tappa kontrollen under förlossningen och man gör det - så är jag ju en av dom personerna som gärna gillar ha kontroll..men men..vet ju att det inte går.. :) eller ah, inte allt iaf, men lite :)

Påtal om förlossningen så såg vi en kort dvd med filmat från förlossningar. INte allt för detaljerat, men ändå detaljerat på ett sådant vis som gav en hyfsat stark insyn på hur det kan vara. När slutet kom och bebisen kom ut med ett skrik och upp på mamman så kom det flertal frågor och snyft från mig..som tur va så hade iaf tjejen bredvid mig tårar i ögonen också..de kanske inte rann så som mina men ändå :-) Jag hade känt lite tidigae att jag fått sådant där litet känsloögonblick för mig själv när jag tänkt mig sssstarkt in att jag faktiskt är på mammavägen nu och inte vänta flera år, utan NU..      Så inte så konstigt att det slog över i tårkanalen då man såg en mamma få upp sin nyfödda dotter på sitt bröst..vad jag lääääängtar till den känslan :) gjorde nog någon mer för då flyttades det runt för fullt i magen :) hihi..


Efteråt blev jag lämnad hemma hos morsan för att fira min lilla (nu stora:) lillasysters 5års dag. Hann aldrig riktigt reagera på vad hon tyckte om sina saker, men nu när jag kommit hem så fick jag uppdaterat sms från morsan om hur hon räknat allt hon fått av mig och tyckt jag varit riktigt snäll..+ att halv tio på kvällen sätter sig 5åringen med den ena saken i duschen och skrubbar rent fötterna..hihi :) Gav henne lite tofsar, läppglans, läppsyl, fina "klistermärken" till naglarna och i hennes favoritfärg (lila) så fick hon massa saker till sin toaväska att ha på campingen; mugg,tandborstefodral,borste,tvål(lr tofsask),typ skrubba naglar lr fötter med och en sak till som jag ej kommer ihåg tror jag.. :) Jag sa till henne att den kan hon ju skrubba fötterna med efter hon varit ute och lekt nu i sommar - så tittade vi under hennes fötter som va lååångt ifrån rena..:) så tydligen tog hon mig på allvar när jag åkt och satt alltså och skrubba fötterna hihi :)

Av Angelica - 15 juni 2010 12:13

Du är på dag 197 av 280. (70,4%).

Du är i vecka 29.
Du har gått 28 fulla veckor och 0 fulla dagar (v28+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Mån 6 sep 2010
Du har 83 dagar kvar till beräknad förlossning.
och denna vecka har mamma gått upp 900gr. och idag är du riktigt busig..vårstädar du elle?hihi..flyttas upp och ner och grejsas runt..men kommer kameran fram så antingen slutar du eller gör minimala som inte kameran uppfattar men jag ser..busunge..ska det va så sen också när vi ska ta kort..

Av Angelica - 14 juni 2010 21:49

Ja..segt..mått illa, varit yr, snurrig och sedan även rejäl huvudvärk..trevlig dag..å hemsk ljuse från himlen utanför..segt.får nog ha lite koll på varför detta börjat nu igen..hoppas jag klarar åka och klippa luggen imorn iaf..

Men så kom kvällen nu..uuuunderbar luft ute, vindstilla, lagom värme, solen strålar fint in över trädgården när den flyttar sig allt mer neråt på himlen, musiken spelas ut genom den öppna bildörren, älsklingen fixar med bilen och jag sitter på en stol i gräsmattan å viftar bort knott samtidigt som jag njuter av livet som rör runt i magen :)

Passade på att fota lite slarvigt, men minne äåndå ju :) hade varit fint att fått filmat när jag och älsklingen ställde oss och dansa fint ihop till musiken på lysande gröna gräsmattan :) hade vi kunnat visat vårt underverk sen hur knepiga mamma och pappa är..hihi..bilarna kunde ju åka förbi några meter bort :)

            

Av Angelica - 13 juni 2010 19:44

Igår kände jag dina hjärtslag..både på insidan och utanpå med handen..otroligt nog så kände pappa det också.. :) Visste inte vad det va först, men kunde inte vara jag där och inte heller hicka i den farten. Så kollade upp lite..och det verkade som det faktiskt va ditt hjärta :) :) inte förvånande heller för du brukar ligga där och trycka..hihi

Av Angelica - 13 juni 2010 15:22

Japp, söndag igen och spyende jag igen..illamående,snurrig,dålig fokus och wiiiips så tar man och spyr..å fortfarande inte pga bakis ju..busungen som rör om i mammas mage tydligen..Japp, instämde sötisen :)

Av Angelica - 13 juni 2010 12:51

Ja ibland kan man fundera på vad du gör inne i magen ditt busfrö :) Visst du sparkas smått och stort, du knuffas och du grejsar..Men ibland verkligen du bara flytta runt där inne..sött :)

Av Angelica - 11 juni 2010 12:09

Ja det e vad jag gjort sen jag somnade typ. Jag har nog ungefär vaknat varje timme..vet inte riktigt varför eg. Men vridit och vänt på mig fram och tillbaka. Vid 05 beslutade jag mig för att tömma blåsan också. När jag pallrat mig dit, haltandes för stel i leder mm, så kom jag att tänka på att det är ungefär så här det kommer fortsätta.. Kanske allt mer och mer med graviditeten; upp och kissa om nätterna, obehag att sova då man blir större osv. (vilket jag haft tur nog att slippa hittills. varit akut kissnödig när jag vaknat på morgonen, men sluppit gå upp på natten iaf) så kommer sommarvärmen också, vilket inte gör det lättare att sova. Inatt va det kokhett också å ändå va det mulet och regnväder.. Sen blir det iaf att gå upp för vår guldklimp:) amma, kolla andning,vakna för busungen inte kan sova osv :) (men pappa ligger väl och sover så skönt precis som nu, helt omedveten:) Påtal om det så sov inte busungen nu heller..lekte där inne några ggr då jag vaknade till..


Japp, nu blir det väl ännu en dag parkerad i soffan..hmm..men vad annars kan jag göra..orken tar en dit den tar en..och även om man  orkar mer så har jag varken sällskap eller bil just nu..hmm.och vädret e ju jipppi verklisch..men men..håller det på så här nu så finns ju chanserna på fin midsommar och semester :)

Ovido - Quiz & Flashcards