Alla inlägg den 8 juni 2010

Av Angelica - 8 juni 2010 19:54

Du är i vecka 28.
Du har gått 27 fulla veckor och 0 fulla dagar (v27+0).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Mån 6 sep 2010
Du har 90 dagar kvar till beräknad förlossning.
 
Ännu en vecka avklarad och med det en vecka mindre kvar tills vi får träffa vår underbara son eller dotter :) och va vi längtar :) mamma längtar ännu mer nu när kroppens tyngd börjar ta rejält på onda nivåer och där med även humör. Mamma verkar också åkt på nåt slags bakslag i illamående och känslighet.
Inte nog med att blev så dålig så spydde i söndags, men måndag va rätt känslig i kroppen så höll mig fest i soffan och helst liggande ist för sittande..mådde inte så bra av det. Idag skulle vi försöka oss på att åka en sväng..detta va också lite känsligt.blicken va svår igen och illamåendet kröp på mig så att jag tappade känseln i armarna samtidigt som de blir så tunga..konstigt japp..Men men det blev bättre efter en daim..konstigt det där..börjar fundera på om det har nåt med socker att göra för åt precis innan så va ju inte hungrig  liksom.
Imorn ska vi ju på föräldragrupp, samt lyssna hjärta så får väl fråga och kolla lite då.
Inte nog med det så har jag ju gått upp ännu ca 1kg på denna vecka. Vilket min kropp verkligen känner av en dag som idag. Sååå ont överallt. Inte nog med mina små fötter som hade problem med min kropp för 20kg sedan, men nu är det inte lätt för stackarna. Men värst e det ändå för mitt ben och uppåt i ryggen..shit va ont jag har idag..aj aj. Haltade förut för knappt kunde stödja mig på benet..
Nu har jag iaf parkerat mig i soffan för resteerande tiden av dygnet.Väntar in fiskbullar så att busungen får i sig lite fisk på nåt vis :) Har även fått på mtv movie awards 2010. kan bli lite intressant.
Fast ser mest framför mig massa söta små pyjamas jag sett idag som jag gärna skulle vilkjat haft..såå söta charmiga färger :)

Ovido - Quiz & Flashcards