Alla inlägg den 23 juni 2010

Av Angelica - 23 juni 2010 22:45

Ja, det kan man undra.. vi har ett riktigt busfrö här..har haft det länge och man kan nästan inte låta bli att skratta åt det eg..men om det fortsätter sen med åldern..å då menar jag inte i magens vecko ålder, utan åldern utanför magen, då kanske det tar på ens krafter..hihi,..

Redan sedan tidigt har lill*n bestämt sig för att tex va kameraskygg och jäklas med pappa.. KOmmer kameran fram så e det still. stänger jag av ller lägger på så startar det igen..ser nog genom naveln elle? :-)

Men det med att retas med pappa e ju komiskt alltså..som nu..det sparkar och busar..jag säger till pappa titta och när han vänder sig mot mig..helt still..han tittar bort igen å då börjar det..å så kan det hålla på flera långa omgångar..hehe..

Av Angelica - 23 juni 2010 12:28

Idag va det då dags för MVC. Vi satte oss och skrev nya tider direkt för att vara säkra på att det blev rätt då det hade blivit fel sist. När vi gjorde detta så såg vi fler sådana fel..nästan lite komiskt..

Magen hade växt och är fortfarande i övre delen av kurvan, men  hade iaf inte växt på i sådan stark fart som tidigare.

Inget fel på bakterieproven jag ville skicka iväg sist, blodtrycket okej,socker bra och hjärtljuden bra :) denna gången vilade faktiskt lillisen där inne.. haon brukar va fullt vaken annars, men va lite lugnare denna gång och hon kollade inte så jättelänge, men sötisen reagera direkt på att det va en apparat på magen som gjorde att ljudet där inne blir högre. Kom en rejäl spark som tom BM såg och nog därför hon slutade..hihi.. Hon sa iaf att det är ju bra att lillen vaknar så..det borde tyda på att hörseln är bra eftersom den reagera på "vågorna" samt att sötisen verkar pigg eftersom den orkar bry sig och reagera fast den vilade   


Sen blev jag iväg skickad på blodprov..iii..även där blev det lite tur idag..fick den sköterskan jag gillar bäst..hon kommer ihåg mig, har förståelse för min fobi och bryr sig..å idag gick provet så himla smidigt så jag började fundera på om hon verkligen tog nåt blod.. :) Duktig åder hihi..


Tog även reda på att jag har positivt blod vilket gör att jag slipper ta extrasprutorna efter förlossningen och att det förmodligen inte jobbar emot bebisen..sköönt :)


Nu är iaf sötisen vaken och smågrejsar där inne..va väl ingen idé att somna om, tyckte haon..hihi


Får se hur mitt ben kommer fungera idag. Igår kväll kunde jag knappt stå på vänsterben eller röra mig i sängen utan att det känns som ljumsken ska gå av eller nåt..nice va..happ..men e lite bättre idag iaf tvitvitvi :) Halsbrännan börjar också utöka sig lite..men går väl an än så länge.. :)


Hepp nu är det dags att sätta mig och skriva i min graviditetsdagbok så sötisen vet vad som hände under tiden den låg i magen :) Samt börja grejsa med "mina första år" bok..har fått för mig att jag kanske ska göra en egen..har endel idéer..


Just det, en liten bild kanske på vilken sida sötisen älskar mest..höger sida..hehe

  


Ovido - Quiz & Flashcards