Alla inlägg den 17 juni 2010

Av Angelica - 17 juni 2010 17:39

Japp, iaf för oss som e höggravida då.. Många har påpekat det, men man vill ändå inte tänka så..gött med sommar är tankarna.. :) men det börjar bli mer förståeligt..

Jag svettas som en gris inne i skuggan ju redan, så när man får kontakt med solvärmen ute så blir det inte mindre precis..vilket gör att man gärna inte går i ljusa färger eller nåt annat fint pga alla fina svettfläckar som dyker upp :( I Svart så syns det ju inte lika väl, men hur kul e det att gå i svart hela sommaren när man ska vara färgglad? :) :/ Samt att man blir extra varm av svart. får alltid lägga en handduk eller nåt över magen om jag har svart för sötnosen där inne inte ska komma ut solbränd.. :P

Sen är det ju självklart inte bara synligt när man är så varmt..det känns på flera vis med ju..happ..skoj.

Dessutom så verkar det inte som jag ska få ha några kläder på underdelen heller..inte nog med värmefläckar överst, men underst så ska allt sitta så förbannat dumt..kvittar hur stora kläder jag än köper så tro fpå fasiken att så fort jag sätter mig ner så ska det göra ont under/i magen för allt sitter åt.. så antingen får man sitta och ha ont av det eller knäppa upp OM det alternativet ens finns och fungerar..

Så vad har jag att gå i?hmm en kjol som sitter hyfsat..happ lyckat..plus att bh vill jag helst inte ha det heller..inte nog med värmen i den, men jag har ju hela tiden haft problem med tryck mot magen och kroppen och när jag har det så får jag knappt luft..kan gå ibland några timmar om absolut måste, men va underbart att komma hem och slänga av sig och på sig saker i mysstil.inte sant? :) Känns dock inte helt ok att gå utan bh när man träffar andra folk..njaa..

Men men..när jag väl sitter i mina få bekväma kläder på kvällen eller på morgonen och ser solen utanför så kan jag iaf för stunden lura mig till att uppskatta den fina solen och värmen i år.. :-)


Inte nog med klädproblemet..man svullnar ju fasiken av värmen också..speciellt när man är höggravid.. Vilket jag tydligen börjat göra rejält senaste 2veckorna.. Idag hos frissan såg jag tom hur stora mina armars överdel blivit..ser riktigt rund och svullen ut där, hakan är dubbel och tom mina vanligtvis smala smalben har svullnat till sig. Visserligen går ju all den svullnaden ner sen efter sommaren och då sötisen kikar ut :-)

Men det tar ändå i när man är van vid att vara smal (har ej ont utav min underbara bebismage, bara det övriga fettet jag samlat på mig såklart och svullna) då man ser sig själv i spegeln..speciellt också då när frissan säger att jag är väldigt stor över armarna och det syntes hur stor jag blivit sen jag såg henne sist - vilket va TVÅ dagar sedan..happ..tydligen har jag svullnat så på bara 2dagar..å hon e inte den enda som säger det..happ happ..

Känns hemskt att längta tills sommaren är över..men kan man låta bli när man vet vilket underbart underverk vi kommer träffa då???? :-) hihi

Men blir nog mysigt till sommaren ändå..tvätta kläder inför 3e medlemens hemkomst mm :) lääängtar...

Av Angelica - 17 juni 2010 10:47

Inatt höll drömmarna på för fullt som vanligt..rätt intressant och roligt ändå..inatt var du en liten flicka..i förrgår va du en liten pojke,..min dotter, min son..å vissa stunder är drömmarna så otroligt verkliga :)

Jag drömde även att jag skulle skrapa en triss. sa innan om jag ändå vann nån gång..när jag skrapat säger jag med en suck "fasiken inte denna gången heller" medan personen bredvid mig ropar "jooo du har ju vunnit 27 000".. VA jippi tänker jag och kikar extra..men ser att personen sett helt knasigt..det är helt ojämt antal 0or bakom alla 27..fasiken..MEN jag ser nåt bättre..jag har ju vunnit 3miljoner för fasiken..WoooooooowW.. blir direkt nervös att jag ska tappa bort lotten..det är ju sent på kvällen också så kan ju inte ringa till triss och kolla hur jhag gör..vågar man verkligen skicka in den? eller hur fasiken gör man..iiii..Så går det nån timme med massa händelser..när jag återigen sitter och kollar på den där lotten och inser återigen att 3miljoner är det ju inte..det är ju för fasiken 30miljoner..de har förkortat och grejsat...SHIIIIIIT...alla mina tankar flyger runt.. nu kan jag betala av det, jag kan köpa en sådan bil, kan fixa så och så..massa praktiska saker som krånglar i verkliga livet nu...samtidigt som jag ändå hela tiden tänker - hmm pengar tar slut snabbare än man tror..så bäst sätta in lite i nån fond kanske lr få höga räntor och ja vet allt..

Så vem säger att man sover på natten? Jag jobbar iaf för fullt för att lösa alla saker i verkliga livet.. :) om man sen får lite lite roliga saker i drömmarna också så e det ju bara toppen..annars vore man ju deppig nästa morgon..visst kanske inte är överlycklig när jag insåg jag ej hade 30miljoner..men men jag har iaf det som e värt mest ändå..det har också en 3a och är värt mer än 3miljoner..min familj på 3 :) 

Ovido - Quiz & Flashcards