Alla inlägg den 27 juni 2010

Av Angelica - 27 juni 2010 19:46

Vilken UNDERBAR DAG  

Idag va det ca 23C i skuggan..vaarmt för mig känns det ungefär som tio grader mer..speciellt när jag svullnar av värmen..igår svullnade ju bla fingrarna så det stack i dom och jag knappt kunde böja dom helt..men idag blev det en helt annan historia..mycket bättre.. :-) För idag va det första semesterdagen för älsklingen så vi blåste upp vår typ nyköpta lilla pool. Ca 2x3m och kanske 60cm hög eller nåt.. Inte jättestor, men tro det eller ej..jag kom i :-P (trots mina nu dubbelt så stora lår..usch..tur jag satt hemma alltså)

Vi hade typ bara i vatten till höjd i benens tjocklek då man satt ner..så magen inte skulle bli för kall..ååh, va perfekt det va :) det svalkade kroppen perfekt.. jag storknade aldrig av värmen och svullnaden på kroppen tog ett steg tillbaka och fick lugn..skööönt :-) fingrarna va funktionsmässigt okej liksom :-)

Hade en handduk över magen 90% av tiden för att inte bränna den eller störa underverket för mycket..haon verkade njuta där inne också :-) Vi satt där i ca 3h och åt t.o.m korv och bröd där i..underbart :-)

VILKEN LYCKLIG DAG :) min lilla familj..,


Tänk om ett år så sitter vi med en ca 10månaders busunge som skvätter ner oss och sig själv med kallt vatten..hihi :) lääängtar

    


Av Angelica - 27 juni 2010 00:06

Vädret förändras ständigt, så det går ju verkligen inte lita på att det nästa vecka stämmer, när dagens inte alltid ens stämmer..men men..igår visade det att nästa helg, på jordgubbensdag, skulle det regna..i morse hade det ändrats till allas glädje..det skulle va 27-29C den helgen..shhhitt tänkte jag..höggravid i den värmen..osch blir inte lätt..när det visar 19C (och det är ju alltid SKUGGA vi pratar om då) så brukar det bli varmt nog i solen att man storknar..å jhag som börjat att svullna rejält i kroppen nu med vatten och dessutom pga värmen får det inte lätt..

Så kikade jag lite till nu på vädret igen..för att se hur det ändrats..ojoj.. det visade visserligen regn en dag MEN det va ändå 28C då..tur med regn den dagen kanske för skörd,trädgård,...och människor dessutom..men vad visade det på jorgubbensdag..jo 25C kl 08 PÅ MORGONEN och 33C kl 16..vilken festkväll det lär bli för folk..osch osch..jag får nog ställa mig i kalldusch hela dagen..rinner väl bort om jag går till torget..speciellt nu när det sticker i kroppen då det är varmt och jag svullnar..svårt att få ihop fingrarna ens..


Påtal svullna..kollade på kort jag tog direkt efter vi tog positivt test på nyår :-) kort jag förut tyckt jag såg hemsk ut på..va man helt plötsligt kan ändra uppfattning när man 7månader senare ser ut att ha dubbelt så stor/tjock haka,hals,fingrar,axlar,kropp för övrigt..ser ut som en helt annan människa alltså..magen min e jag jättestolt över självklart..det bästa underverk finns ju där inne :-)

Påtal om vårt lilla/e busfrö så är haon jätteglad nu när pappa kommit hem från att stängt på jobbet och gått på semester :-) Då blev det full fart i magen..va nog fest..hihi..knuffar hårt starkt upp pappas stora hand på magen så han tom får lite panik för det känns lite otäckt..hihi

Ovido - Quiz & Flashcards