Direktlänk till inlägg 24 april 2010

Körslaget rätt lag med i final?

Av Angelica - 24 april 2010 22:59

Måste ju säga att kvällens program inte hade samma effekt på mig som förra veckans uppträdande. Visst det var ju bra idag också, men ändå inget sådant där som verkligen gav mig känslostämningar. Kanske hade gett det om jag varit i studion och hört det live?! Det jag saknade ibland var bla det att man hör hur olika stämmor kören delar upp sig och samtidigt förstärker hela gruppens röst så att säga, fast det är splittrat..nån som fattar? :)

KOmiska är att inatt drömde jag faktiskt om en kör då jag rös. En kör i kyrkan i usa, med mörkhyade kvinnor som sjöng jullåtar. Har jag alltid velat höra. Låter så mäktigt ibland när man ser på tv. :)

Så va iaf det spännande ögonblicket vilka två lag som skulle gå vidare till finalen. Vi såg på det inspelade då pga bilen krånglade här ute så var en timme efter typ.  Första laget var klart och sedan stod Picasso mot bröderna. Jag brydde mig inte så mycket vem som åkte ut innan så länge det inte var Picassos lag. De få ggr jag sett programmet har de iaf imponerat med både sång och dans. Inte bara stått still.. Det gillar jag.

När Gry precis ska berätta viilket lag som följer med och vilket som åker ur, så tro på fasiken att boxen slutat spela in..HAHA..går ju skratta åt när man kan slå på text-tv och se resultatetm, men tur det inte var i slutet på en film alltså.. Då hade det inte varit glada miner. Går ut på boxers sida för att påpeka att detta händer ofta nu förtiden. Man aldrig får med slutet..men hepp, då har de tagit på e-post kundtjänsten. Stööörande..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards