Direktlänk till inlägg 6 maj 2012

v 26 elle

Av Angelica - 6 maj 2012 19:39

Då var det dags för ännu en ny vecka och det är v 26, om man ska gå på det utsatta BF på RUL.
Men i veckan var jag på ultraljud och kikade på dig och där visade det att du var ca 10 dagar längre

ändå haha.. men det är ju inget man ändrar BF för, eftersom bebisar nu går mer och mer in i sina

egna viktkurvor än efter böcker. Det är ju storasyrran ett perfekt exempel på hihi. Hon låg ju alltid i

överkant,föddes i överkant och har sedan hållt sig en halv kurva under normalkurvan haha. Va det

kan ändras.


Iaf, vi var ju då och kikade på dig och du var frisk och kry. Sprattlade runt mycket så praktikanten

som lärde upp sig hade lite svårt att få måtten samma som en klara läkaren så att säga :) Vi

diskuterade om förlossningen och skrev remiss till KSS. Hoppas jag får tid dit snart och kan få lite

nyheter att lugna nerverna med :-)


Satt faktiskt och läste om förra graviditeten och förlossningen förut. Riktigt intressant att läsa i

boken jag gjorde om hela alltet. Små saker man undrat och glömt står ju där. Även bilder visas.
Bla att i denna vecka sist vägde jag 6,2kg mer än nu. Vilket gör mig glad att läsa, men ändå

besviken att jag idag hade gått upp 1.5kg senaste veckan och 1,2 förra veckan. Icke bra alltså.

Måste hålla mig ifrån allt småätande mm, men det är svårt när man går hemma och drar benen

efter sig. Hade behövt en bil att kunna ta mig någonstans i mellanåt. Träffa lite folk.


För övrigt har det varit en mysig vecka. I fredags blev det en oväntat spontanresa till ullared. Det

var planerat om en månad ca, men tur va det nog att vi åkte nu, för jag har nog glömt hur jobbigt

det kan vara att åka dit 2månader innan bf, det var nog så jobbigt 3månader innan. hehe. Vi var där

ca 15 och gick ut när de stängt efter 20 nån gång. Passat på att handla för alla 4 familjemedlemmar

för nästkommande 1.5år typ. Blev endel japp. Men är skönt att ha presenter och julklappar klara

till båda barnen, till lite andra och även självklart massa andra måsten. Att köpa på sig tvättlappar

och linnen jag kan växa i, sparade in bilresan bara det, jämfört med köpt det här omkring. Skönt.
Hann faktiskt igenom 90% av allt på dessa 5h och med mig vankandes med en mage full av

sammandragningar. Ack så sakta jag gick i slutet och längtade till att få sitta ner.
När vi packat in i bilen passade vi även på att njuta av föräldraledighetskvällen, som inte är ofta

och lär bli allt färre, genom att sticka in på harrys restaurang och käka pizza. Riktigt mysig

stämning. Dock för salt pizza, men för övrigt mysigt :)
Sen var det hemfärd. Hemma ca 00 och i säng vid ca 02 efter packat upp allt och sorterat :)
Konstiga är väl att fast vi fick med 90% av allt som stod på listan, så kommer man på mer saker när

man kommit hem som man velat ha eller behövt mer av. SÅ om någon ska dit, säg gärna till. Vill

jättegärna ha ett vitt spjälskydd. Dom brukar väl lägga på 119kr där, jämfört med internets priser

på flera hundra kronor.


Nu är det dags att faktiskt kika på lite spjälskydd och annat skoj till bebisens rum. Är ju fullt upp i

att "boa" nu hehe. Helgen har varit mycket rensande i skåp,våningar och allt annat. MÖblerat om,

mätt och planerat lite. Vill ha ordning och reda innan bebisen kommer och visst det är 3månader

kvar, men man vet aldrig hur man mår eller vad som händer. Bäst vara klar med saker som går :-P


Du är på dag 176 av 280. (62,9%).

Du är i vecka 26.
Du har gått 25 fulla veckor och 0 fulla dagar (v25+0).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Lör 18 aug 2012
Du har 104 dagar kvar till beräknad förlossning.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards