Direktlänk till inlägg 26 april 2010

:) Sparkar utan tvekan :)

Av Angelica - 26 april 2010 14:43

I flera veckor har jag ju känt något annorlunda i magen, som förklarades förmodligen vara vårt lilla underverk där inne, när vi var på ultraljud. Men på nåt sätt har jag ändå inte kunnat tillåta mig själv att tro på det.

Förra veckan satt jag hemma själv och tyckte jag kände ett tryck mot handen som låg på magen. 2ggr. Måste ju varit sötisen? Men ändå tillät jag inte mig tro det.

Inatt däremot ändrades det till att tro på det    Vid 00.15 låg vi i soffan och tittade på film.. jag la händerna på magen och rörde lite för att testa efter response, som jag brukar göra. Denna gång fick jag däremot chockande svar från andra sidan hihi :) Två klara upptryck under min handflata :) Jag tog pappas hand och la den där, men hepp..inget..buseunge.. denna gången va det du..  

Vi gick och la oss i sängen och försökte se på magen och känna. Återigen fick jag en spark på min hand :) Men pappa missade det.

Han fick ligga med handen på magen, men inget hände. Kanske för att vi va tysta och koncentrerade, tänkte jag. Haon svarar ju på ljud bla. Så vi började prata..och då hände det mest uppenbara.. En rejält knuff upp på pappas hand, som jag kände jätteväl inifrån och han utanpå   

UUUUNDERBART :)

Sen kände jag någon mer gång och när vi släckte för att sova och jag låg med magen på sidan, så kände jag busungen rörandes på insidan :) Helt otroligt underbart :) Kan ju säga att det inte var lätt för mamma att somna då hihi :) Blir det en natt unge som jag tro?

Hoppas haon ligger så bra så det känns idag med hihi..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards