Direktlänk till inlägg 20 april 2010

V 21 går man in i idag då :)

Av Angelica - 20 april 2010 19:07

  Idag år man då in i vecka 21. Halva tiden avklarad (om man skulle bricka beräknade dagen så klart)

är på dag 141 av 280. (50,4%). 

är i vecka 21.
har gått 20 fulla veckor och 0 fulla dagar (v20+0).
är i 5:e kalendermånaden.
är i 6:e graviditetsmånaden.
är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Mån 6 sep 2010
har 139 dagar kvar till beräknad förlossning.

VAD HÄNDER? Även om du är van vid att dela din kropp med det lilla barnet inuti dig tror du antagligen att dina tankar och känslor fortfarande är privata. I själva verket påverkar ditt känslomässiga tillstånd även barnet. När du är upprymd eller glad reagerar fostret på de kemikalier som frigörs av din glädje. När du är extra lugn och avslappnad drar barnet nytta av din välbehagskänsla. Och om du är extra stressad och orolig ökar barnets puls och hjärtaktivitet som en reaktion på din anspänning.

LÅT ANDRA TA HAND OM DET Det är bara att inse att det inte går att leva helt utan stress. Men du bör undvika extrem stress och oro om du kan. Forskning har visat att barn till mycket stressade mödrar mår sämre efter födelsen och kan vara kinkigare och svårare att lugna. Självklart bidrar gener till barnets personlighet också, men för ditt eget och barnets välbefinnande bör du undvika stressiga situationer i största möjliga mån. Låt någon annan ta hand om livets problem som omväxling - du har världens bästa ursäkt!

SLUTORD Det är ganska enkelt. Vila, ät rätt, få hjälp att minska stressen och ta alla chanser att ta det lugnt! Tacka ja till hjälp från din partner, familj och vänner. Ju mer avslappnad du är, desto mer avslappnat kommer barnet att vara.


Japp, om vår lilla sötnos får kolik blir jag inte förvånad då, för jag får då aldrig chansen att känna lugn med allt krångel..men får väl börja se på nån bra komediserie eller nåt så jag iaf skrattar i mellan varven :)

Påtal om skratta, har bytt skrattljud nu igen..h   Vet inte hur det där e möjligt riktigt. David kan bara titta på mig och undra hur jag lyckades få ännu ett nytt väldigt annorlunda läte vid skrattattacker..haha..

Så vet ni några sätt att få mig avslappnad, skratta eller glad i allmänt med leende på läpparna så skriv det, säg det,ring det ellr visa det..om inte för min skull så för underverket inom mig :)

   Vem bor där inne tro? :) nu kommer sådana där stunder i mellan varven som man blir extremt nyfiken på om det blir mammas lilla gumma eller gubbe :)

Vad tror ni?

 
 
Ingen bild

Linnea

20 april 2010 19:33

ooh, va magen växer! Hoppas man kan få en skymt av den till helgen :)
Bra att planen är att komma ut den 6 sept, då är jag hemma i Sverige igen! Perfekt timing!

 
Ingen bild

Fia

21 april 2010 17:42

Då är det inte långt tid kvar nu då ;-)

När jag var gravid med Kevin var det mina 9 (eg 8 eftersom det tog en månad innan man visste om att man var gravid) längsta månader i mitt liv. Tiden bara kröp fram. Tror det berodde på att man längtade så tills man kunde hålla honom i famnen.
Jaha ska man gissa kön på den lill* i magen så gissar jag på en tjej. Nä förresten jag tror det blir en kille!!!

Ha det gott och krama David från oss i Borås.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards