Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Flitig och urless och snattare

Av Angelica - 19 april 2010 16:25

Japp, nu har jag varit riktigt flitig. Ring runt till och frågat ut folk om försäkringar, havandeskaps,föräldrapenning,semester,sjukpenning och allt man ens kan hitta på känns det som :) Känns alltid som det finns ett "om inte" "men" "iaf" efter nåt. Precis som skvallerblaskor med en rubrik som sedan eg är nåt helt annat.

så jag satt med magsår i halsen haha och frågade på..

Gäller att vara snabb anteckna svaren och göra dom förståliga för en själv också, samtidigt och ändå inte dra ut på det för mycket, då man känner att den andra i luren suckar inombords..well well. Jag är första gångs mamma. Jag är nästan aldrig sjuk. Har fasiken ingen koll alltså    Dags att sätta sig och renskriva allt nu, för att bara inse att jag säkert funderar på nåt än..


JObbat idag. Såg en liten snattare. Japp, en liten. 6-8år kanske. Kass på åldrar. Jag stod i spelet, när en pojke kryper ut tillbaka under ingångens öhm..vad heter det..hmm..står helt still..de man går in genom i butiken :) Iaf, tänkte först att han kanske bara ångrat sig och går ut den vägen. Små barn gör ju så. Men jag kikade noga på honom då han såg ut att kika runt sig rätt rejält..förutom på mig. Han verkade inte ha en tanke på att jag kunde stå i spelet..haha. Jag hann se att han hade med sig en film obetald under armen och snabbt ut försvann han. Typiskt nog så kunde ju inte jag springa efter honom och lämna hörnan obemannad, så jag ropade på två kollegor jag såg längre bort som hann ut och tog honom.. Så onödigt lillgrabben..

 
 
Ingen bild

Nefus

19 april 2010 21:14

Hade Frölunda haft dig i mål hade vi nog mött dom i stället för HV =)

 
Ingen bild

HV

20 april 2010 19:34

Heja HV Heja HV

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards