Direktlänk till inlägg 17 juni 2010

kommer nog bli en hyfsat jobbig sommar...

Av Angelica - 17 juni 2010 17:39

Japp, iaf för oss som e höggravida då.. Många har påpekat det, men man vill ändå inte tänka så..gött med sommar är tankarna.. :) men det börjar bli mer förståeligt..

Jag svettas som en gris inne i skuggan ju redan, så när man får kontakt med solvärmen ute så blir det inte mindre precis..vilket gör att man gärna inte går i ljusa färger eller nåt annat fint pga alla fina svettfläckar som dyker upp :( I Svart så syns det ju inte lika väl, men hur kul e det att gå i svart hela sommaren när man ska vara färgglad? :) :/ Samt att man blir extra varm av svart. får alltid lägga en handduk eller nåt över magen om jag har svart för sötnosen där inne inte ska komma ut solbränd.. :P

Sen är det ju självklart inte bara synligt när man är så varmt..det känns på flera vis med ju..happ..skoj.

Dessutom så verkar det inte som jag ska få ha några kläder på underdelen heller..inte nog med värmefläckar överst, men underst så ska allt sitta så förbannat dumt..kvittar hur stora kläder jag än köper så tro fpå fasiken att så fort jag sätter mig ner så ska det göra ont under/i magen för allt sitter åt.. så antingen får man sitta och ha ont av det eller knäppa upp OM det alternativet ens finns och fungerar..

Så vad har jag att gå i?hmm en kjol som sitter hyfsat..happ lyckat..plus att bh vill jag helst inte ha det heller..inte nog med värmen i den, men jag har ju hela tiden haft problem med tryck mot magen och kroppen och när jag har det så får jag knappt luft..kan gå ibland några timmar om absolut måste, men va underbart att komma hem och slänga av sig och på sig saker i mysstil.inte sant? :) Känns dock inte helt ok att gå utan bh när man träffar andra folk..njaa..

Men men..när jag väl sitter i mina få bekväma kläder på kvällen eller på morgonen och ser solen utanför så kan jag iaf för stunden lura mig till att uppskatta den fina solen och värmen i år.. :-)


Inte nog med klädproblemet..man svullnar ju fasiken av värmen också..speciellt när man är höggravid.. Vilket jag tydligen börjat göra rejält senaste 2veckorna.. Idag hos frissan såg jag tom hur stora mina armars överdel blivit..ser riktigt rund och svullen ut där, hakan är dubbel och tom mina vanligtvis smala smalben har svullnat till sig. Visserligen går ju all den svullnaden ner sen efter sommaren och då sötisen kikar ut :-)

Men det tar ändå i när man är van vid att vara smal (har ej ont utav min underbara bebismage, bara det övriga fettet jag samlat på mig såklart och svullna) då man ser sig själv i spegeln..speciellt också då när frissan säger att jag är väldigt stor över armarna och det syntes hur stor jag blivit sen jag såg henne sist - vilket va TVÅ dagar sedan..happ..tydligen har jag svullnat så på bara 2dagar..å hon e inte den enda som säger det..happ happ..

Känns hemskt att längta tills sommaren är över..men kan man låta bli när man vet vilket underbart underverk vi kommer träffa då???? :-) hihi

Men blir nog mysigt till sommaren ändå..tvätta kläder inför 3e medlemens hemkomst mm :) lääängtar...

 
 
Isabella Schölling

Isabella Schölling

17 juni 2010 18:03

Hejsan, ja det är lite jobbigt när man inte kan se vilka som läser. Men jag vet att det är väldigt många som följer min blogg.

Kan komma fram folk på stan eller slänga in en kommentar om att dem sett mig, och att dem älskar min blogg.

Nej jag kan inte se vilka som läser, men man märker ju när det kommer in kommentarer. Sen är det många i från min stad som är inne och läser bara för att rota. Och sedan göra om det till sina egna historier. Det är rätt jobbigt.

Kram

http://www.mammaisabella.bloggplatsen.se

 
Isabella Schölling

Isabella Schölling

17 juni 2010 18:06

Sv: Ja det var bra att jag fick tid direkt =)

Hans hjärtljud har legat på 152,143,142 sen har jag gjort det två gånger då jag inte fått vetat vad det ligger på. Jag tror inte på myterna om att höga hjärtljud är tjejer och om magen ser ut så och man känner så så är det ett visst kön. Alla tester, plus hjärtljuden visar på att det är en tjej jag väntar. Men det var det ju inte för tjejer har väl inte snoppar ? ;) haha

kram

http://www.mammaisabella.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards