Direktlänk till inlägg 20 augusti 2010

närmare och närmare..

Av Angelica - 20 augusti 2010 11:47

Vilken morgon...

Ja varje dag är en dag närmare till att vi är en riktig liten go familj :-) även om jag hela tiden ser oss så ändå även om vår underverk är på insidan av magen och ej utsidan..

Nu är sista veckorna eller dagarna som man bara kan drömma och fantisera ihop allt vad man vill utan vetenskapen hur det blirl... sista tiden med den stora magen.. kommer va konstigt utan den.. å även om jag har låtit som en jättenegativ ibland under graviditeten så kommer jag ändå sakna känslan av att ha dette lilla busfrö växa inom mig och allt med det.. :-)

trots det så får det snart vara dags att komma ut till mamma på riktigt, för du börjar det bli rejält jobbigt igen.inte nog med att magen kliar mig till vansinne sen vändningen, men värsta e nog hur foglossningar (om det nu är det) börjat göra rejält ont. oftast efter suttit eller legat ner.. som i morse när jag va tvungen att gå upp på vanliga toapromenaden :-P först och främst så kan jag knappt vända mig om i sängen för det gör så förbannat ont i högersida (blygdbenet?) + magen är så stor och stel att jag knappt kan vända mig utan det gör jäkla ont också..så att ens försöka komma ur sängen då och gå är inte lätt..det mjuknar upp efter kanske 5min gående, men innan dess e det iiiinte nice.. Fast det går ändå an, men att jag knappt kan vända mig i sängen utan gör så ont börjar bli lite jobbigt..Så hur mycket jag än älskar att ha pyret i magen så har jag gärna pyret PÅ magen snart ist :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards