Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Angelica - 4 augusti 2010 11:40

Japp, idag fyller stora jag hela 24år :-) Å vart är jag idag? jo i mitt egna hus som jag delar med min sambo och även snart nyfödda bebis :-) kan man vara lyckligare?? (om man bortser från vardagliga problem såklart).. jo ni, det kan man..och det fick jag bevisat strax efter tolv..så här va det..ungfär :)


Vid halv elva ställde vi oss och bakade lite testgrejer, samt gjorde tårtor inför idag.. ja ja sent, men vad gör det :-) Klockan närmade sig tolv och jag parkerade lite på alla kuddar i sängen, som jag brukar flera ggr om dagen då det snurrar.. Strax efter tolv fick jag grattis ifrån köket och sen ett sms med grattis också.. när bakandet va klart så kom älsklingen till sängen och drog fram ett paket :)

I där va det tre dvd skivor med live konserter med självaste Bryan Adams :-)

Han vet hur mycket jag älskar hans röst, musik och texter..de är inspirerande och helt fascinerande, Vilket jag påpekar stortsett varje gång jag hör hans låtar eller nåt med musik. Jag har allt en besvikelse i mig att jag inte fått se honom på live och höra hans hesa röst uttrycka så mycket glädje och äkta känslor som förmedlas i bla hans ballader.

Jag försökte få med mig några vänner, bla sambon, för några år sedan, men blev aldrig av och nu är han inte här omkring längre. Samt att jag inte är i rätt tillstånd att åka nu eller närmsta heller ju :).
Känslan att få stå med alla runt omkring och höra live röst ur högtalare är såå otroligt mäktigt.
Iaf, det lär väl inte hända, men nu fick jag iaf lite av live känslan med högtalare runt om mig och se det på tv.

Vi satte oss i soffan och började kolla igen lite. När jag kom till första balladen, så kom de där mer äkta känslorna. Jag höjde och verkligen fastnade i rösten och allt..vilken känsla. Så där så jag lever mig in i det.. Jag märker att sambon ställer undan datorn på golvet och sen tittar på mig..tänkte att nu kommer ett flin för hur koncentrerad jag är som han brukar när jag lyssnar på musik eller ser nåt romantiskt..hihi..men hepp...han mumlar fram nåt att han hade nåt mer.. här ska jag vara ärlig och säga att jag blev så paff så jag tappade bort lite vad som hände och sades :-)
Men detta fick jag då:

  
Japp, förlovningsring :-) Så nu är jag och min älskling förlovade :-) En dröm man även haft sedan liten hihi..helt chockad blev jag och att han faktiskt tänkt till och valt att göra det till Bryan Adams hihi.. Tårarna fann sig i ögat, men otroligt nog stoppade jag dom från börja rinna..den gången, men lär väl komma fram nån gång idag när jag tänker på det :-)
Han sa själv att han va så nervös att hjärtat satt uppe i vänstra axeln..haha..så berättade han lite om hur det hela gått till mm och att han had etänkt på detta ett tag, å typiskt så förlovade sig syrran för en månad sedan typ sa han så det "förstörde" lite när han planerat det..hehe..
Nåt mer tyvärr är att vi inte har på oss ringarna än, för de inte är beställda, med tanke på att mitt är räääätt fullt med vatten, liksom resten av kroppen, så vet jag inte storleken som passar och dä
rför har vi bara exempel hemma. Ska gå och kika mer på det i veckan. :)
Sen la jag mig mot honom och vi fortsatte att lyssna på Bryan Adams ballader och bara njuta :-) MIN FAMILJ.. stora magen och älsklingen :-)  


Efter ännu en stund så fick jag ännu en present som jag kikat på. Text till köket med Kärleken Övervinner Allt. Länge velat ha det och speciellt sen vi gjorde om hemma :-) blev perfekt :-) Så när han spikade upp det grejsade jag klart med det bakade, samtidigt som vi hade på live konserten i bakgrunden,..mysig kväll :-)

     


För övrigt ni som känner oss borde iaf veta att nej vi "skyndar" inte bara för vi flyttade ihop förra året, valde skaffa barn och förlovade oss..Visst 1.5år offentligt tillsammans, men eg har vi varit tillsammans 2.5år, bara att David inte förstod det hihi..samt att innan det så va vi hela tiden på väg åt detta håll..vi valde rätt väg att gå.ist för träffas i en bar, bli tillsammans utan känna varann och sen säga varit tillsammans flera år, så valde vi att bli vänner, mer och mer vänner, bästa vänner, veta allt om varann och sen bli tillsammans på våra villkor och sedan offentligt.. Som när jag satt och tänkte här nu när jag fyller år..förra året satt vi i lägenheten påväg att flytta, året innan det va han utomlands med familjen och vi smsade varann och saknade varann om dagarna (dock ingen som visste), året innan det satt vi + en och drack hemma hos mig och tältade mm med min familj, året innan det va första året vi kände varann..så vi har ändå flera års historier..

Ovido - Quiz & Flashcards