Alla inlägg den 10 augusti 2010

Av Angelica - 10 augusti 2010 21:18


Idag har jag grejsat för fullt. Jag beslutade mig för att gå 1mil och när jag gått den kände jag att va fasiken kan likabra springa den milen tillbaka..kan ju behövas?!..hemma så tog jag fram gräsklipparen utan driv och putte den igenom stora gräsmattan..tog efter det en liten paus, för att sen stapla upp bröte på golvet till hyllorna inne i huset, jobbiga va att jag nådde ju inte riktigt så va upp och ner för stege också..jobbg dag.. okej, kanske inte va eeexakt vad som hände :-), men min kropp känner ungefär så efter varit på mvc, elgiganten, öb,matbutik och provat amningsbh på lindex, samtidigt som in och ut ur bilen flertal ggr..kan knappt minnas hur det va att bara sätta sig och ställa sig utan att det e som en brottningsmatch :)..ppppppuuuust va trött min kropp känner sig..mina ljumskar och lår har ju slag av foglossning, vilket ökar efter rörelse, samt att magen har haft sammandragningar flertal ggr idag och det gör att jag får ännu mer svankrygg för att hålla mig uppe och mina senaste 32kg.. Att man sen svettas ihjäl överallt man är och endel personaler är helt puckade, hjälper ju inte :/ :-) Ens humör går i en del upp och ned backar nu förtiden.. ihelgen satt jag och skrattade så tårarna rann ett bra tag och varför vet jag eg inte hihi..sen kommer ist stunder då man bara åååååhh på allt :/ :( kanske dock inte så konstigt när man har ont överallt eller är trött..men men..


Idag va vi iaf på MVC för att kika på vårt lilla busfrö om haon fortfarande satt i säte, vilket haon gjorde. Trotsåldern börjar tidigt..hehe.. så vi fick vänta när bm försökte nå kss för att få tid in för vändning..så det blir alltså vändningsförsöker. Blir till att testa ens nerver och allt inför förlossningen då man ska fasta innan,(vilket lär göra att jag mår rääätt dåligt under vändningsförsöket då jag har lätt för må dåligt yr vanligen ju), sen att åka in, få gå sätta sådan där äcklig grej i handen för prover(jag som avskyr ådror), sen se förlossningsrummen, ha ctg kurva, folk klämmandes på min mage (not like) mm och se om busen ens vill vända sig och om den ens stannar så.
Fungerar inte vändningen så blri det förmodligen snitt MEN det kommer jag/vi inte diskutera mer med nån för när en bebis kommer ska ändå va lite som en överraskning ju :-) Man ska ju få ringa mormor mm och chocka henne med just NU ÄR DU MORMOR tex..helt oväntat :-) När min lillasyster föddes så visste alla att det va snitt och ringde därför stortsett varje dag för kolla upp..blev lite jobbigt, speciellt när familjen inte ville säga nåt och man har svårt för ljuga dsom jag :-)

För övrigt, gällande mvc besöket så va hjärtljuden bra igen, busungen sparka och greja och blodtrycket samma som sist. SF måttet e bra. Samt att mitt under allt frågar BM mig om jag känner sammandragning nu - för min mage va en stenhård boll..så nu fick jag alltså bekräftat att det jag känt flera ggr är sammandragningar..förklarar varför det är spänt och småont ibland..hehe


Du är på dag 253 av 280. (90,4%).

Du är i vecka 37.
Du har gått 36 fulla veckor och 0 fulla dagar (v36+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Mån 6 sep 2010
Du har 27 dagar kvar till beräknad förlossning.

  

Ovido - Quiz & Flashcards