Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av Angelica - 19 augusti 2010 12:28

Idag va det dags för ultraljud.. Se hur vårt underverk mår där inne..
Vad kom vi fram till..jo att vårt busfrö mår väldigt bra..
Haon hade tom lagt sig tillbaka till samma ställe som haon låg på för en vecka sedan InnAn vändningen..buuuus.. :) verkar trivas ligga/sitta där.
Navelsträngen,flödet och vattnet såg också bra ut. Hon försökte göra mått på sötisen för att få en viktuppskattning. Va inte så lätt först för haon busa runt där  inne + va lite stor för bilden så det skulle gå få måtten riktigt,men gick på nåt sätt ändå. Hon påpeka att magen va lite "rund" hehe och även benen..pappas vader tro?? hahah..iaf när hon först såg måtten så såg det ut som den skulle väga runt 3,4 nu..vilket e ungefär 400+ från det som står i mvc boken..men sen e det ju också så attmåtten e väldigt olika nu så det går ju inte gå så..

men hon skulle iaf gå och lägga in måtten i datorn och få fram det mer exakta.
Undertiden satt mamma och pappa och disktuerade dig.. jag såg bla en gång att datorn visade ett mått med 40w3d..hmm..å jag är i 37+2..hmm.. visserligen tror jag ju inte det stämmer..både jag och bebisen har ju som sagt legat lite före hela tiden..iaf 1v.
Men sen när vi fick höra vad hon kom fram till att bäsen vägde på ett ungefär så började jag verkligen fundera på det med veckorna..

gissa vad..jo ca 4000gr redan å det är 2.5v kvar till BF...öhm... liten knubbis? (ingen som kan säga att mamma inte matar bebisen iaf

haha..förklarar kanske också varför jag varit så yr och illamående..inte fått mat själv?=)
Visst vikten stämmer ju förmodligen inte alls så sätt, men det e ju ändå uppskattning de ska gå på för ha koll på läget..
Å lite roligt jämföra med boken här hemma..
kolla här:
Sägs att jag har i  37+2  SF 37  Bebis ca 4000


borde va ungefär: Vecka  SF  Vikt
  v 37+0 (38) SF 31-36  2300-3600 (2950g)
  v 38+0 (39) SF 32-36  2450-3800 (3150g)
  v 39+0 (40) SF 33-37  2600-4100 (3350g)
  v 40+0 (41) SF 33-37  2800-4300 (3550g)


så verkar mina veckor stämma?njaaa..känns som det inte riktigt stämmer.?

Kollade även på mitt kort här igår med magen - som ser ut som jag lagt en stor boll under linnet..haha..kanonkula..så kollade lite andra kort..dags att jämföra+ jag som tyckte jag va stor då och alla andra med,men tydligenhar jag kunnat bli aningen mö större ändå sen dess..inte undra på jag har ont..        


              

Ovido - Quiz & Flashcards