Direktlänk till inlägg 24 juni 2010

ursäkta jag vill inte va påflugen men.. :-) Piinsamt

Av Angelica - 24 juni 2010 18:42

Min dag..ja idag har jag försökt röra kroppen lite mer..få lite gjort..vilket jag förmodligen får ta stryk för i kväll..å då menar jag kroppen som ger mig det..igår kväll kunde jag ju knappt vända mig eller resa mig för det gjorde så ont i ljumsken mm..funderade ju allvarligt på om kryckor skulle hjälpa i de lägena..well well..


Idag körde jag bil iaf..det har jag gjort typ 1km senaste halvåret..så det va ovant för mig..man blir lite nervös om ens reaktioner är på topp eller ej och sen lille bebben hamna i magen så är man ju extra uppmärksam på trafiken; hur en själv kör samt andra.. inget får ju hända min skatt.. Det gick iaf bra att köra. Kunde skratta lite i början då jag inte riktigt kom ihåg var läget var på gasen för att åka iväg på 1an..hihi..men det lärde jag mig snabbt igen..vana ju   


Tog med mig lillasyrran för träning med att ha med småttingar..hehe..vi åkte till bakgården och kollade rean..finns mycket man skulle ha..tyvärr kan jag inte använda samma ord (mycket) då det gäller plats eller pengar till det..men men..

Så drog vi vidare att köpa linser åt älsklingen..där fick jag en hjälpande hand då en person kom bakom mig och påpekade att hon inte ville vara påflugen så, men att jag hade en lapp hängande i bak..så klippte hon bort den.. bra Angelica..köpte ett linne igår och jag brukar ofta glömma ta av lappen, men i morse kände jag FaKtIsKt efter den, men upptäckte den inte så trodde jag klippt den..hade jag dock inte..piiinsamt.. Å varken älsklingen, morsan, syrran eller hon på bakgården hade sett den antagligen för mitt hår hängde förut..tur jag ej hann längre med den..


Så gick vi för att hämta en present till mormor och morfar. En ram jag köpt och fått ingraverat      M       60år gifta      R  på, som de ska få imorn, då de igår hade varit gifta i 60år :) tänkt det lär väl aldrig en annan få uppleva..iaf, affären hade självklart lunchstängt precis då..jaja..vidare och kikade lite saker, sen åkte vi vidare till blomsteraffären..gött hittade kylrummet för snittblommor..jag storknade ju ute i solen.. Där stod jag och lillsyrran ett bra tag, då jag försökte få ihop en bukett blommor att ta med till midsommar imorn..blev riktigt nöjd tillslut :-)


Sen parkerade jag i solen hos morsan tills älsklingen slutade..vi hämtade då presenten och gick in för handla lite till imorn.. mötte på lite folk..som sagt inte ofta jag är ute, så det va lite skoj att se folk..varit lite roligare dock om jag inte haft en dålig hår och ansiktsdag mm..men men..


När vi kom hem så åt vi lite och hamnde sedan ute i goa vädret.. Jag försökte plantera några blommor i en rund ute låd/hink..blev rätt nöjd :) Samtidigt som älsklingen klippte olch fortfarande klipper gräset så passade jag på att försöka raka benen ute och klippa naglarna..är ju näst till oooomöjligt nu alltså..osch osch..svårt.. lite lättare här ute sittandes iaf än i duschutrymmet.

Så satte jag mig här för att skriva lite och då började underverket "prata" med mig också..upp flög magen några ggr..verkade njuta av höra fåglarna kvittra mm :)


Nu har jag dock ont ryggen rejält..får se hur många blickar och frågor man får göra för att lyckas få lite massage idag..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards