Direktlänk till inlägg 18 juni 2010

Dags att lära dig det underbara med musik :)

Av Angelica - 18 juni 2010 19:59

Japp, nu gör mamma ordning en liten spellista med visst antal lugna låtar som jag ska spela för dig varje dag så du lär dig att känna igen dom :) Det kan ju ge dig en trygghet där inne nu och även när du är orolig ute i världen sen :) Då kan du känna igen något från tiden du låg tryggt inne i mammas mage :)

Låtarna blir självklart några av mammas favoriter, för då känner du även av mammas lugn av den slags musiken.

Är bara extra svårt att välja låtarför det ska inte vara för många nu, för att du inte ska "blanda" ihop dom hihi..

Självklar artist är ju Bryan Adams..ingen tvekan om saken. Funkar alltid och mamma är sååå imponerad av hans röstkapacitet,känslomässiga närvaro,text, instrument och tidlöshetsgjorda låtar.

Sen skulle jag ju vilja ha lite från olika sorter. Absolut rockballad - också bästa genom tiderna, lugn dansband, lugn av ny stil, country mm.

Sen vill jag texten ska vara okej osv..så blir petig, samtidigt som jag vill ha med massa..hmm..kan ta ett tag att välja låtar..hihi

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards