Direktlänk till inlägg 9 juni 2010

nedräkning till förlossning..

Av Angelica - 9 juni 2010 12:34

Inte heller långt till förlossningen. Aj. Jag som knappt varit på sjukhus framtills nu, då jag varit tvungen kolla blodvärde mm. Har jag hög eller låg smärttröskel tro? ingen aning. Samtidigt som man ibland kan bli livrädd för allt så är man ändå väldigt nyfiken på allt. hur kommer det börja? små värkar hemma? nån värk när man är borta? vattnet gå hemma eller på sjukhuset? Kommer sambon vara hemma när det startar eller är som värst? JObbar han - när ska jag då ringa? jag skulle vilja filma hans min när jag berättar det har startat..hihi..   Kommer jag åka in för tidigt och bli hemskickad, ligga inne länge eller kommer jag komma in så det inte blir så många timmar med värkar där? Hur kommer bilfärden dit bli med min smärta och oro för läkarfel och sambons allmäna panik för situationen hihi..KOmmer det vara mitt inatten vi åker eller på dagen? kommer jag berätta för morsan eller inte när vi åker..hmm..det e många saker man kan bli nyfiken på..det e ju ändå en otrolig resa :)

Kommer det bli några roliga historier att berätta om jag tar lustgas eller kommer jag ens hinna ta något eller vilja ta något?

KOmmer vi få en söt liten flicka eller pojke? är haon knubbis eller näpen? kommer haon vilja amma direkt eller inte? skrikis eller sömnis? :)

Kommer nåt av namnen vi fastnat för passa in på vårt underverk?

Föds du i aug eller september? Många tror det blir i aug bara för jag är så stor..hehe.

Tänk så mycket svar man får på nåt dygn bara, som man undrar i flera år :)

 
 
sara

sara

9 juni 2010 15:37

hehe ja tror allt kommer gå toppen. men ja tror du kommer få mycke tidigare än va du ska för du är ganska så stor nu redan. och i dag blev ja moster till en kille som väger 4.1 kg och hade massa hår på huvudet:D han va skit söt. men de va deras första sån me:D

http://fisfis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica - 12 augusti 2013 20:38

OJ, kom knappt ihåg hur jag kom hit. Har inte bloggat sedan i vintras tror jag. Men fick nu ett sug när tankarna och känslorna flög runt. Varför? Jo, för ett år sedan idag satt jag med nerverna överallt.. det var nyfikenhet, glädje, spänning och samt...

Av Angelica - 27 februari 2013 08:06

Romantiker; hopplös sådan..kärlek..mäktigheten i det.. Film/seriefantast; inlevelsen,handlingen,närvaron Musik;röst;text...   Allt detta handlar om känslor. Allt detta är något jag alltid varit vääldigt intresserad av. Tolkningar. budskap.liv...

Av Angelica - 4 februari 2013 20:25

Idag är det redan 1 helt år sedan vi stod i kyrkan och lovade varann evig kärlek :) En dag som var sååå mycket kallare och absolut finare än idag.. tur var väl det :-)   Den morgonen kikade man på termometern och såg -18C. Idag ett år senare står...

Av Angelica - 27 januari 2013 16:16

Det kommer nog bli en mysig, intressant och skrattande tid framöver.. Varje dag ser man hur lilla Hailey växer och utvecklas. Ja, varje dag kan faktiskt göra skillnad. Tro det eller ej. Den person hon var förra veckan kan ha förändrats till en ännu...

Av Angelica - 9 januari 2013 21:25

Visst gör den..? På söndag är redan vår andra dotter 5månader. Var det inte alldeles nyss hon låg i magen? Samtidigt känns det som evigheter sedan. Minns det inte. Kan titta på denna hemska efterblivna klump till mage (kassa magmuskler efter min ee...

Ovido - Quiz & Flashcards