Alla inlägg den 18 maj 2010

Av Angelica - 18 maj 2010 10:22

Verkar som mitt internet krånglar, samt att denna sidan är dum i... flera saker jag skrivit försvinner. men jag har också märkt att ibland står det att inlägget uppdaterats och så har typ bara halva texten kommit med och avbrytits mitt i ett ord..säg gärna till då.

Av Angelica - 18 maj 2010 10:17

v25 och upp 1,4kg


Då blev det en tidig morgon idag då. Skulle vara på mvc klockan 08 för att kolla upp vårt lilla busfrö.
Direkt när jag vaknade så märkte jag att den lille också var vaken och sparkade för fullt :) mysigt. Det gjorde haon även när hjärtljuden kollades och man märkte att haon reagerade på att nåt hände för då kom det extra sparkar mot apparaten som lyssnar..hehe busfrö. Inga problem hitta hjärtljuden denna gången heller :)
Kurvan följde min mage bra också.Skönt det. Hade dock lite socker i urinet.Ingen stor mängd,men ändå.


Efter va det dags att ta blodprov igen..nåt som mamma verkligen inte ser fram emot med sin fobi för ådror. :( speciellt inte efter att endel sköterskor inte har rätt attityd för någon som r sådan stark fobi. Fick självklart en först som inte va säker på vad hon gjorde och ändå försökte övertala mig 2-3ggr att ta i armvecket, trots jag starkt uttryckt att det gör jag bara inte. Även om det är smidigare och mindre ont och allt de säger.naj naj naj..icke. Å har redan haft en med attityd som ist för underlättat säger "då ska du veta vad du gett dig in på sen"..öH e det rätt attityd? skrämma folk för mer saker? tror hon verkligen det blir lättare då?ack dess empatikorta folk alltså.. hon spräckte ju även ådern och säger det så "glatt" och skrämmer en för nästa omgång..pust.. så denna gångne tänkte jag att nej e det en som e osäker då vill jag helst inte ha henne. Så fick faktiskt en annan som jag hade första gången. Hon där emot e toppen! Så ska man vara. Hörs i tonen direkt att det är mer avslappnat, snällt och förstående. Då blir man tryggare direkt ju och slappnar då lättare av. Började med sittande, men den ådern tog inte och jag fick paaanikkänslan i kroppen som jag har för åder.. hon frågade snällt hur det gick och om jag skulle lägga mig, vilket jag valde att göra. Det visade sig vara smart för övrigt, för då fick nästa åder riktigt bra flöde och låg stilla. MIn panikkänsla i kroppen då det kryyyyper i skinnet och allt, lugnade sig och allt gick mö snabbare. Göött.. Å sköterskan va så snäll och påpeka att det är inga problem att få lägga sig osv då. När jag gick iväg så pustade jag att det va klart och då hörde man henne göra samma sak med ett leende som att hon led med mig :) Hoppas nu att det inte visar nåt mer socker osv.


När jag väl varit klar på alla ställen så kände jag verkligen av att jag inte styrt mig efter min ork och tempo denna morgon. Direkt bakslag. Va illamående, kvav och svimfärdig. Satt med fönstrena öppna i bilen och visste inte hur jag skulle klara mig hem och lägga mig ner.. Att det kan göra så mö när jag inte tar det som jag själv klarar alltså. otroligt. varit bättre senaste, men då har jag som sagt styrt själv. Inte inbilla mig att det hade gått så bra om jag hade jobbat mm. Hoppas iaf att det lugnar sig och inte är dålig resten av dagen.

Ovido - Quiz & Flashcards