Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Angelica - 4 maj 2010 15:57

Nån som känt liknande eller vet vad det kan vara?


Senaste 1-2 veckorna har jag börjat uppleva en lite obehaglig känsla. Har haft svårt att beskriva den. Men nu har jag haft det flera ggr och igår längre stund än vanligt,. Jag försökte efteråt skriva ner hur jag kände för att kunna fråga läkaren om det, för jag tycker det är lite obehagligt. Säkert inte farligt så sätt, men ändå..nu e det ju oftare och längre också som sagt.

Kan ligga helt lugnt i soffan och helt plötsligt känns det som någon suger in luften genom halsen. Inte som när man tappar andan under vattnet, förkyld/tät eller så..utan helt annan känsla. Känns som att man känner hela luftvägen genom halsen på ett annat vis. som den är tyngre, som pulsen är där på nåt vis, fast ändå inte. Som att jag inte har nån kontroll över vad som händer eller kan hända. Luften bara tas ifrån mig, men ändå inte. Som att hjärtat och allt jobbar tyngre, tjockare..öhm..ja..som det sugs inifrån..asch,..svårt förklara..när det började så var det rättså korta stunder, men ändå otäckt. försökt förklara för grabben hemma när jag känt det, men e som sagt svårt. Men igår va det ju längre, så jag försökte fokusera mina tankar på vad som hände och hur det kändes...men bara känns otäckt att känna hur luften och allt blir mer ansträngt.

Jag vet ju att man kan ha svårare att andas för alla organ trycks ihop nu när magen växer och det har jag ju också känt. Speciellt när jag ska sova och allt trycks ihop i sängen. Då känns det som man är tät på nåt vis, fast man inte alls är det. jobbigt. Men detta är inte alls samma sak..

Ovido - Quiz & Flashcards