Alla inlägg den 7 maj 2010

Av Angelica - 7 maj 2010 16:03

Japp, då har vi varit på första föräldragruppen. Det var tydligen rekord i mängder par där. Många som ska få i sensommaren härifrån, iår.

Va intressant att se vad det var för folk där. Endel man aldrig sett, några man sett, men inte mer än så osv. Så självklart kom det några "va ska dom ha barn" i huvudet :)

Hyfsat bly grupp första gången..hihi.

Hände väl inte allt för mycket idag. Va presentation först osv. Tur jag inte tagit reda på vad vi ska få, för då hade jag haft svårt att undanhålla det, när de frågade vad alla skulle få. :-) Min kropp skulle avslöjat om jag visste det..hiih.

Tror iaf vi var sist i gruppen med beräknad förlossningsdatum, men hade ett par med några dagar innan.

Man blir allt nyfiken på när man kommer få. OM det blir tidigare eller försent. Kan ju ändras runt massa bland gruppens nedkomster..hehe

Va även lite intressant att se hur olika stora folk var i respektive vecka, jämfört med en själv..

Av Angelica - 7 maj 2010 11:33

Japp, då ligger man i sängen för att få kroppen att vakna i lugn och ro så man inte ska bli dålig på första föräldragruppen om 2h. Passar även på fundera på vad jag ska ha på mig, för det börjar bli kris. Har nämligen ingen jacka som går stänga riktigt, går dock lösa denna korta sväng. Men har inget att ha på mig i byxväg. Allt sitter så förbannat obehagligt under magen. som det skär in. Vill ju helst inte ha sådan där mammabyxgrej över magen. den gillar ej ha det över sig. Så vill ha allt under magen. Men vare sig det är leggins,strumpbyxor,byxor så sitter det åt så mö.speciellt om jag sätter mig ner..:( Försöker hitta nytt, men e fan omöjligt. Å kjänns för den delen inte allt för varmt att gå i strumpbyxor än heller..så nu får sommaren komma snart så kan gå i bara kjol. ingen som klagar om sommaren kommer nu va? :)


Så då e det föräldragruppsmöte. Första för vår del. För denna gången och alls faktiskt. Ska bli intressant .:)

Får se om det blir ännu mer verkligt nu när man varit där. Speciellt för sambon hehe. Tänka sig att mna kommit så långt i graviditeten och livet att man ska på ett sådant möte hihi

Dock lite trökigt att bo i denna lilla ort när det gäller sådant här. Kommer väl antingen känna, vara känd eller känna till alla i gruppen. SKulle mycket hellre haft en helt okänd grupp. Varit lite kul att lärt känna lite nya människor, samt att då kan man ju vara hur som helst liksom :P Man kan fråga allt, göra vad osm helst så att säga, utan att tänka nån sen "ni vet den där tjejen, hon va i min föräldragrupp och ja hon fråga ju..." ja ni förstår :)

Man kan också bara fokusera på varför man själv är där och inte andra..hade iaf varit lite nice med lite fler främlingar hehe..inget emot de som man vet osv alltså, utan bara hade varit lite kul med helt okänd grupp..

Vet än så länge ett par jag känner och en person som vi båda vet vilka vi är. lär säkert va fler.

Ovido - Quiz & Flashcards